Gå til innhold

Snufs...

Anbefalte innlegg

Å,jeg er så fortvila og misfornøyd med meg sjøl at jeg blir helt kvalm. Var slank og fin etter fødselen, men har lagt på meg MASSE de siste månedene.Har skikkelig søthunger hele tiden Har gått veldig mye tur og prøvd å være bevisst kostholdet mitt. Men sprekker hele tia. Akkurat som jeg får "føling" av og til og da hiver jeg i meg hva som helst. Blir uvel av å se meg selv i speilet. Har nesten lyst å bli gravid igjen bare for å kamuflere fleskevomma som henger over bukselinningen..AAAArrrrggggg....

Hadde som mål å gå ned noen kilo pr mnd fram mot sommeren. I stedet har jeg gått opp tilsvarende, og nå er jeg bare så stygg at det er til å grine av....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5305349-snufs/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er helt sikkert ikke stygg.

Hva med å sette deg et mer langsiktig mål, som å gå ned et visst antall kilo til jul?

Avtal med en venninne eller manne din el.lign. sånn at det blir "offisielt", for da er det mer forpliktende.

Unn deg en liten kosestund hver lørdag, ellers ingenting. Spis masse salat, drikk masse vann og grønn te, bytt ut en del brød med knekkebrød.

Hvis du "sprekker" en dag, ikke tenkt at det er en sprekk, men at det er noe du kan tillate deg innimellom det sunne du ellers spise, for da er det ikke så lett for å bare fortsette med sjokoladen fordi du føler at opplegget er ødelagt likevel.

Det er jo veldig bra at du går turer, det er uansett flott selv om du ikker merker det på vekten (du hadde sikkert gått opp enda er iuten urene).

Men går du fort og lenge nok?

Jeg merker at det har liten effekt (for å miste vekt) hvis jeg ikke tar meg ut så jeg blir andpusten og svett hver gang, og holder på MINSR 45 minutter, men helst over 1 time.

Opp med humøret!!

Dette klarer du!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5305349-snufs/#findComment-5306235
Del på andre sider

Takk for svar. Det som er så ille er at jeg veit så indelig godt hva som skal til for å komme ned i vekt. Men jeg sprekker hele tiden. Og før jeg har klart å stoppe meg sjøl har jeg spist masse dritt.. Det er værre å slanke seg enn å slutte å røyke. Det var lett som en fjær i forhold...Det er kake hele tiden: kafe,barseltreff,familiebesøk osv osv. Og sjokolade i fleng. Faen. Og jeg sier ofte til samboer:nå er det stopp, nå er det alvor:nå skal jeg spise sunnere og gå ned i vekt. Men nei... Det går bare ikke...

Jeg blir bare så oppgitt. Og det er nok mange som har det som meg....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5305349-snufs/#findComment-5319518
Del på andre sider

Har det akkurat som deg. Fyser på snop og mat hele dagen og må bare ha det ellers blir jeg helt "arg". Jeg trener rimelig mye. Denne uka 5 ganger + gå turer. Og da er det spinning,step og vekter. Forbrenningstimene tar jeg meg helt ut. Men det hjelper tydeligvis ikke siden jeg er så snopsyk. Selv om jeg ikke har så mange ekstra kilo føler jeg meg helt forferdelig. Og er helt enig at det er mye vanskeligere å slanke seg enn å slutte å røyke. Det var jo en lek i forhold!

Ikke mye hjelp i dette innlegget- men ville bare si at vi er flere!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5305349-snufs/#findComment-5323379
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det akkurat likt!! Snophunger er noe hekkans dritt..

Vil anbefale ei bok som heter "hvorfor sukker er farligt", de har den på bibliotekene (kanskje!!) eller så får du tak i den på nettet (norli) koster 98,-

Ellers så kommer det også ut en bok av Allen Carr, han som skrev endelig ikke røyker som heter endelig slank. Den kommer i september.

Har stor tro på den!!!

Jeg selv har vært utrolig mye nedfor i det siste og jeg tror nok at snopespisingen min er et symptom på d.

Jeg er et følelsesmenneske..

Sukkeravhengighet er like vanskelig å takle som alkoholisme.

I oslo finnes det en støttegruppe for overspisere. Det står også om det på nettet www.oa.org

Har vært på et slikt møte og det er helt fantastisk. Den eneste grunnen til at jeg ikke går der er at jeg bor 8 timers kjøring fra oslo...

Skulle vært flere slike grupper rundt omkring.

Det høres helt teit ut, men jeg er maktesløs overfor mat, eller spesielt sukker. Jeg vet inderlig godt at jeg bør kutte ut all mat som trigger meg til å spise mer, hvitt brød, nugatti, smeltet ost, osv

Blir så innmari provosert når folk som er "friske" sier at det er jo bare til å kutte ut d! Hadde det vært så enkelt så hadde det ikke fantes en eneste overvektig el alkoholiker el røyker el narkoman el arbeidsnakoman osv

Jeg har vurdert sterkt å begynne på et easylife kurs, jeg vet at det er dyrt, men hva bruker jeg ikke på snop og drit i løpet av et halvt år..

Lykke til alle som sliter med det samme

klem fra Elisabeth

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5305349-snufs/#findComment-5389188
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...