Gå til innhold

At det går an å bli sååå lei seg... og provosert..

Anbefalte innlegg

Har ei venninne som for få mnd siden hadde en provosert abort fordi det var for tidlig for henne og typen å få barn sammen. Respekterte hennes valg da og prøvd å støtte henne så godt jeg har kunnet.Nå etter at en felles venninne er blitt gravid(etter 7pp) har hun såååå lyst på barn og sier at det kommer nok til å skje snart. Selv er jeg og sambo inn i 6pp og jeg blir såå glad for å høre at par som prøver/sliter blir gravide og får sine etterlengtede barn, men jeg blir så oppgitt over denne venninna mi... Blir uønsket gravid uten noen form for prevansjon og velger dette barnet bort og vil nå bli gravid igjen..(Hun er 25...) Her sitter jeg og synes synd på meg selv og smågriner over at jeg ikke blir gravid.. Har egentlig mest lyst til å droppe kontakten for en stund, da jeg kjenner at jeg blir bare deppa av å snakke med henne.. blir litt sint også...

Uff, for et sutreinnlegg....venter ikm i morgen også...

Litt sutrete i dag:(

Fortsetter under...

Takktakk:) jepp, det er godt å få det ut ja, kjenner jeg blir så lettere til sinns. Godt å ha andre prøvere å lufte seg til!

Ha en kjempegod og varm helg!!:)

Ikke fullt så sutrete og sint lenger;)

Uff, så kjedelig...

Venner kan opptre veldig dumt innimellom. Jeg har også hatt venner jeg har lyst til å kutte kontakten med i perioder der vennskapet ikke har funka så bra. Men jeg har aldri gjort det; heldigvis!!! Vil anbefale deg å ta en skikklig prat med henne. Kanskje hun ikke er klar over at hun sårer andre med sin væremåte...Gi henne en sjanse. Venner er bra å ha!!! (men selvfølgelig ikke for enhver pris)

tenker også sånn noen ganger, men jeg forsøker å tenke at vi er alle forskjellige og at vi må tillate at andre tenker anneledes enn oss selv.. vet det er vanskelig, me lenge andre ikke forsøker å forandre meg, så er det ok.. Selvfølgelig er det låv å være frustrert og lei seg! Det kan vi alle, og jeg synes det er helt naturlig!! Vet selv at selv om jeg ville forsøkt å tenke noe annet, sansynligvis ville håpet på at hun ikke ble gravid på veeeldig lenge... slik at hun fikk tid til å tenke over om det var noe hun virkelig ville!

Ønsker deg masse lykke til!

Husker at du skrev om dette en gang før også og jeg forstår deg så godt. Det er ikke greit å prøve så hardt selv for så å se andre frivillig avbryte svangerskap for i neste øyeblikk å trekke på skulderen og ønske seg barn likevel..

Jeg håper at det er savn og anger hos venninna di for aborten.. og at hun er litt mer moden enn det du fremstiller henne som. For ærlig talt høres hun litt umoden ut dersom hun ikke har fått ny innsikt i seg selv og angrer for aborten og nøye har tenkt gjennom hva det er hun nå vil fremover... at det med å få barn har fått synke inn hos henne og at den forrige gangen kom overraskende på og at hun da ble litt panisk og tok abort uten å ha latt ting synke inn ordentlig..

Håper hun er mer moden for det barnet hun nå vil forsøke å få!

Bare vær obs på at det ville vært helt typisk at hun ble gravid fort igjen!

Har du mange venner, så kan du jo tone ned hyppigheten av møter med henne en stund, hvis ikke må jeg få minne om at det er kjedelig å ha få/ingen venner....

Annonse

Jeg synes ikke du skal bli provosert.

Jeg har jo prøvd nå i over 11pp og er ganske lei.

Flere venner av meg har fått barn og skal få i mellomtiden og to stk har tatt abort. Selv om jeg til tider er deprimert og sliten for at det ikke klaffer lar jeg meg ikke påvirke av de to som har tatt abort. Jeg er der for de og de kan snakke ut om det med meg. klart jeg tenker at jeg ville beholdt, men jeg er ikke de og når ikke de ønsker barn kan jeg ikke forandr epå det.

Man må tenke på barnet og av og til er det ikke riktig for barnet heller.

Heller man mere over på abort så er ikke barnet ønsket i riktig monn.

En barn skal være dypt ønsket når det kommer.

Jeg har vært med en venninde som tok abort for 3mnd siden og jeg tenkte heller stakkars menneske enn fy og f!

At man forandrer mening kan være tegn på at de har modnet og det er bra for de. Vær glad på deres vegne om de blir gravide og ALDRI unn noen en lang ptøvetid. Det er egoistisk.

Håper det klaffer for deg snart så du slipper å måtte holde deg borte fra gode venner, de trenger jo deg like mye for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...