Gå til innhold

Sushi og alkohol og sånt?

Anbefalte innlegg

Leste innlegget om allergimedisin, og lurte på hvor forsiktige dere er når man prøver å bli gravid? Jeg er forsiktig med alkohol, men skal man kutte ut sushi, medisiner og sånt også? Det må jo være litt kjedelig dersom det tar lang tid før man treffer!?!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5305221-sushi-og-alkohol-og-s%C3%A5nt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg tenker at nå vil jeg behandle kroppen min som om den er gravid, så før jeg heller vurdere å gjøre noe annet dersom jeg ikke blir gravid igjen snart.. :) men tar det mange måneder tror jeg jeg ikke vil være så nøye på det.. akkurat nå er jeg i en periode der det ikke er så vanskelig for meg å gjøre det!

Ja, men det blir litt vanskelig av og til. Flere kolleger og venner spør om jeg er gravid siden jeg f.eks. unngår sushi. Og da blir det liksom ekstra irriterende når tante kommer og alt har vært til "ingen nytte"... Noen andre som føler det sånn?

Annonse

Hei dere!

Leste en advarsel mot soyaprodukter på grunn av stoffet "kisistin" eller noe i den duren.

En lege ++ hadde visst forska på det og funnet ut at bare ørsmå mengder av "kisistin" i sjeden kunne ødelegge sædcellene før de nådde fram til egget!

Soya finnes feks ofte i ferdigprodukter (pizzaer, gryteretter ol) og i vegetarmat selvfølgelig, og kanskje en ide å bruke noe annet enn soyaolje! Vet ikke andre ting som inneholder dette stoffet, men menneskesæd var visst mer følsom for dette enn musesæd...

Tenkte å unngå ferdigmat jeg nå da..

Tror nå jeg legger dette i egen tråd også jeg da, for å se om noen andre har hørt om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...