Gå til innhold

Egen debatt??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Merkelige greier dette...

Trodde ikke det var så vanlig jeg. Men d er nok det likevel da! (Ikke her hvor jeg bor, men:)...) Bor i en middels by, og det finnes ikke homofile forelsdre. tror jeg ikke...

Trodde ikke det var noe norsk fenomen for å si det sånn!=)

Men det virker som om det er mest lesbiske par her inne? Eller er det bare jeg som synes det?

Noen som har barn som begynner å bli litt eldre? Hvordan tar de det at de har lesbiske/homofile foreldre? Og: har de kontakt med den biologiske faren/mora?

Unnskyld at jeg maser... men jobber med barn, så jeg spekulerer litt på hvordan dette virker inn på barna, evt om det ikke virker inn på dem i det hele tatt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5304874-egen-debatt/#findComment-5321498
Del på andre sider

Greit å spørre om konkrete ting da..

jeg er lesbisk og singel, har prøvd å få barn på storkklinikken i vår..og skal prøve igjen seinere i sommer..da er det en donor og ikke noe far til barnet. Mitt barn vil aldri få noen pappa..men onkler og andre menn i mitt nettverk som er rollemodeller. Jeg håper at jeg finner meg ei dame en dag, og da får barnet mitt to foreldre- meg og dama mi.

Jeg tror det er naturlig for barna at de har den familien de har..det er sikkert litt anderledes der foreldre har vært gift, mor og far..og en av de kommer ut av skapet når barna er eldre. Jeg vet ikke så mye om dette. Men jobber også med barn og kom meg ut av skapet for noen uker siden. Barna jeg jobber med vet ikke noe om det, men jeg kommer nok til å si noe om at jeg ikke har noe pappa til barnet når det synes at jeg er gravid, eller har en baby. For meg var det viktig å kunne være ærlig ovenfor omgivelsene, og de som er to er jo åpne om seg. Dette tror jeg er viktig for barnets selvfølelse og selvtillit.Jeg har planlagt i over et år å bli mamma..

Jeg vet om andre familier,så det er nok mer og mer vanlig i lille norge å.

Vet ikke om jeg svarte helt på det du lurte på, men spør i vei du..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5304874-egen-debatt/#findComment-5326684
Del på andre sider

• 11 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...