Gå til innhold

Sex annenhver dag...eller...?

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det flere enn meg som har problemer med "regelen" om sex annenhver dag?

Er det noen som vet hvorfor det bare skal være annenhver dag og om det er dumt om det blir oftere? F.eks. skal mannen min reise bort i helgen og jeg har el snart (tror jeg). Så vi hadde sex i går ettermiddag og i dag tidlig siden han ikke kommer tilbake før søndag kveld. Håper det går bra allikevel!

God helg til alle som ønsker en sommerbebis!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5304584-sex-annenhver-dageller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnen til at det skal være annenhver dag er at da har mannen fått samlet opp flest mulig svømmere tror jeg, Hvis man har sex hver dag blir det ferre svømmere. Men jeg lurer på om hva det var i begynnelsen på denne metoden, noe om sex på dag 5 eller var det dag 10? Noen som vet??

riktig at det er for å samle opp svømmere, men jeg har også hørt at dersom mannen har normal sædkvalitet er det ingen problem med hver dag.. Svømmerne kan leve fra ca 2 til 6 dager, derfor annenhver dag, slik at man ikke skal bomme dersom 3 dager er lenge... det er fra dag 10 for å ha stor mulighet til å treffe el.

De anbefaler å ha sex annenhver dag når man ikke er den typen som temper, tar eltester osv..... de som ikke gidder å stresse med det :o) Og hovedgrunnen til å bruke den metoden er vel pga at sædcellene lever 72 timer, noen sier at de lever 1-3 døgn...men noen sier også 6 døgn. Da sikrer man seg på en måte når man har sex annenhver dag, sædcellene venter på egget når det slippes :o) Tror ikke det skal ha noe å si dersom man har sex hver dag heller, men vet ikke om det er så mange som orker det! Da er det bedre med annenhver dag!

De som temper, tar eltester osv trenger ikke ta den annenhver dag reglen, de vet jo når de bør ha sex. Det er som regel dagene rett før el, under el og rett etter el.

Hehe... Tror ikke jeg ville fått med mannen min på det! Har av og til problemer med å få ham til å begrense seg til annen hver dag.... :)

Jeg har ikke lyst til å begynne og stresse med temping etc. ennå, derfor var det greit å vite!

Takk :)

Annonse

Hmm, mener at noen innlegg her som begynner med Gynekologen min sa.. eller noe slikt, sier følgende:

Dersom du har el på dag 14 skal du visstnok ha sex dag 9, 11,13 og 15, hvorav dag 13 er den viktigste...

Husker det fordi jeg syntes det var så rart at man skulle unngå el-dagen! Noen som vet?

Vi klarer ikke å praktisere denne annen hver dag metoden. Jeg har ustabile og lange sykluser, og vet derfor aldri når jeg har el. Men jeg temper og el-tester da, så har enn viss anelse. Men denne pp begynte jeg å el-teste for sent, da viste tempen at el allerede hadde vært! Ikke godt å forstå seg på sykluser nei...

Men men, får gå på med ny iver neste pp :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...