Gå til innhold

Til første gangs og andre gang eller fler.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det faktsik er mulig å kjenne spark så tidelig som i uke 10. Jeg er førstegangs, og i går kjennte jeg to ganger litt sommerfugler/kjiling der hvor babyen er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sannsynligheten er liten. Fosteret er bare ca 3,1 cm i uke 10 og det må da virkelig ta springfart for å lage et merkbart spark. Men en kjenner masse rart i magen likevel, kanskje også fordi man er mere bevisst at det faktisk skjer noe der nede. Da jeg hadde født for første gang, kjente jeg noe som lignet spark til og med etter fødselen. Og det jeg før hadde trodd var tidlige spark, kunne jeg så kjenne igjen i magen når jeg vitterlig ikke var gravid. Venter barn nummer tre i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er mulig, sorry, ihvertfall ikke hvis du er førstegangs. Jeg kjente ikke noe før jeg var i uke 20, og da var det bare små kilinger. Det kan ha vært luftbobler du kjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første svangerskap kjente jeg første fiskehale-sprellet i uke 14. Det var rett og slett tilfeldigheter, fordi livmora mi lå framoverbøyd, morkaka på baksiden og ungen langt fram = lettere å kjenne bevegelse. Denne gangen er det så mye rart som skjer i magen min at jeg er sannelig ikke sikker på hva som er hva... hehe :) Jeg avventer det hele og gleder meg til fiskesprellene kommer når de kommer. Antar de kommer rundt 14 denne gangen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...