Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jo lest om flere som har fått målt fosterlyden. Den varierer jo etter fosterets "sinnstilstand", slik som til oss, men samtidig heter det vel at jenter har høyere hjertefrekvens enn gutter.

Vet også at mange har fått vite kjønnet på UL. Derfor er mitt spørsmål som følger:

Hvilket kjønn venter dere og hva var fosterlyden?

Moro å se om det stemmer at frekvensen varierer med kjønnet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi vet at vi venter en gutt,da vi har tatt fostervannsprøve.fosterlyden ligger på alt fra 145-152-162.så dette skulle kansje ha vært ei jente:)

Skrevet

Har også hørt at hvis mann har spiss mage så blir det gutt,å har man en mage som er bred så blir det jente.det stemmer heller ikke på meg,min mage er bred.den starter liksom laaangt ute på sidene,hmm.å det blir en gutt ja...er snart i uke 27..

Skrevet

Takk for svar.

Moro det der med alle teorier ang kjønn. Nekter egentlig å tro at man skal kunne se utenpå hvilket kjønn man bærer på, men for meg har det der med guttemage og jentemage stemt på en prikk. Hadde typisk guttemage første gang, spiss mage, og mistet ikke midja. Ingen så på meg bakfra at jeg var gravid. Da jeg var 7-8 mnd på vei hadde jeg store problemer med å få på meg sokker. Det var vanskelig å nå føttene for magen var i veien, ennå jeg ikke var spesielt stor.

Med nr 2 var alt annerledes. Forholdsvis tidlig i sv.sk. følte jeg ubehag av å ligge på siden, spesielt h. side. Jeg følte nesten jeg lå på barnet, at hun sparket og trykket ned mot madrassen. Magen var på en måte flatere, uten at SF-målet var annerledes, og det herlige var at magen aldri ble i veien eller hindret meg i noe. Jeg kunne glatt lagt beina bak nakken helt til terminen (hadde jeg bare vært myk nok, da...).

Tror jeg glemte å skrive hva fosterlyden var hos meg. Jordmor sa den varierte mye, men hun noterte 160 på helsekortet. Skal til UL på st.hansaften. Er spent på om jeg får vite kjønnet. Er ikke helt sikker på om jeg vil, men leker med tanken...

Skrevet

da Kaisa var inne i magen min var fosterlyden 142-146 og det ble jo da som dere skjønner jente..hehe.. men denne gangen har jeg hørt fosterlyden 2 ganger og begge gangene lå den på 146, men var på ultralyd i går og da var det noe mellom beina til den lille tassen inni der og jordmora også var ganske sikker på at dette kunne bli en gutt denne gangen...

Skrevet

Jeg venter gutt og hjertelyden har ligget på mellom 136 og 145. Forrige gang ventet jeg jente og hun lå på 160.

Skrevet

Jeg venter jente, og hjertelyden har ligget på 140-160

Skrevet

Målt to ganger, første gang 143, andre gang 136, på ultralyden mente de det var gutt. Men magen er veldig bred og veldig høy, og magefølelsen min sier jente. Skal på 3D ultralyd om to uker, regner med å få det bekreftet da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...