Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lille fiol

ah, det hores (har ikke de tre siste bokstavenene i alfabetet vart pa dette tastaturet... ) spennende ut med ultralyd, hvor langt er du pa vei og har du det bra under graviditeten ?? hadde dere mange forsok i norge for dere dro til dannmark ?

ja , svaret ditt bare bekrefter lysta til a dra til cikonia, og det med akupuntur tror jeg serlig pa. fikk mannen din ogsa akupuntur ? kjopte dere en pakke pa tre forsok, og teller hvert forsok som graviditet eller som fodsel, og hvor mye kosta det ? floy dere til kobenhavn, hvordan kom dere videre ? mange sporsmal igjen.... :-) og igjen, lykke til videre. klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5303863-hms/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen!

Joda, jeg har det ikke så verst under graviditeten. Bestemte meg i grunn for ikke å klage det aller minste om dette skulle lykkes, så... men jeg har vel de "vanlige" plagene; kvalme og trøtthet. De siste dagene har jeg faktisk vært kvalm fra morgen til kveld. Ikke noe oppkast, heldigvis. Ja, og så er jeg sulten, VELDIG sulten! hihi.. Jeg er i dag 8+3 og det føles fortsatt langt igjen til jeg kan puste bittelitt roligere. Heldigvis har jeg en gynekolog som synes vi prøverørsdamer skal tas ekstra godt vare på, så jeg har allerede hatt 2 innvendige UL (en som jeg skulle ha, og en fordi jeg fikk en blødning), skal ha en UL til nå på søndag.

Nei, vi hadde ingen forsøk i Norge før vi dro til Danmark. Spesialisten vi var hos, ville ikke anbefale oss prøverør i Norge, men mente vi hadde best sjanser om vi dro til utlandet. Vi har prøvd på vanlig måte i ca. 3 år før vi kom så langt som til prøverør.

Det var bare jeg som fikk akupunktur, for å gi ekstra hjelp til eggene når de skulle feste seg. Jeg har jo foreslått aku. til mannen på forhånd, for å bedre svømmerne en smule, men han har liten eller ingen tro på aku. så da brukte vi ikke penger på det. Ciconia gir forøvrig ikke tilbud om aku. til mannen.

Vi kjøpte en pakke på 3 forsøk, og for det (inkl. en ICSI) betalte vi ca. 42000 norske kroner. Om man trenger flere forsøk, betaler man utenom for ICSI for hvert enkelt forsøk. Hvis jeg husker riktig, har man hatt ett forsøk når man har oppnådd graviditet, men jeg vet at de er litt runde der. Har hørt om de som får fortsette på sin pakke, om de skulle miste underveis.

Vi tok fly fra Oslo til København, ja. Og så leide vi bil på Kastrup og kjørte til Århus. Det tok 4-5 timer, med litt stopp underveis. Vet det er mange som tar båten til Fredrikshavn og kjører derfra, det er jo mye, mye kortere. For oss ble det et prisspørsmål. Båten var styggdyr akkurat da vi skulle reise, OG vi fikk ikke ha med oss bilen fordi det var fullt, så da valgte vi å dra til København. Det går jo også fly direkte til Århus, men det også koster jo en formue, og vi synes vel egentlig vi brukte nok penger på forsøkspakken, så vi prøvde å spare litt på andre ting.

Ha det bra så lenge!

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5303863-hms/#findComment-5304630
Del på andre sider

Gjest lille fiol

hei igjen, det høres spennende ut med ultralyd håper alt lykkes videre for dere. vi prøvde også veldig lenge før vi kom oss til prøverør.. ca 2 år.

ja det med partner som ikke tror på akupuntur har vi til felles, men jeg tror veldig så jeg kommer til å begynne.

Hva er ICSI ? begynte du med medisiner 3 - 4 uker før dere dro nedover, fikk du en liste fra dem som du kjøpte på apoteket ? var det vanskelig å skjønne ?

vi kommer til å fly til københavn da vi kommer fra spania og kjøre derfra , men det hørtes langt ut, kjørte dere rundt "hele", dere må vel ha tatt båt også ?har de hoteller å anbefale der... vet ikke så mye om dannmark....

klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5303863-hms/#findComment-5308522
Del på andre sider

ICSI eller mikroinjeksjon er rett og slett at de hjelper sædcellen med å trenge inn i egget. "Man tager en sædcelle og fører den inn i egget, og vips så har man et befruktet egg." Vel, så enkelt er det vel ikke, for for at det skal være ordentlig befruktet må det jo dele seg ordentlig også.

Ikke noe problem å skjønne medisinlista deres. Begynte med spray ca. en måned før vi dro nedover, helt nøyaktig: spraystart 28.3, sprøytestart 13.4, uttak 25.4, innsetting 27.4 og blodprøve 10.5.. og så stor jubel og masse gledestårer 13.5. :-))

Neida, du trenger ikke kjøre båt. Vi kjørte over to digre broer: LilleBælt og StoreBælt. Du må betale bompenger, men det er helt overkommelig. Vi har litt dårlig erfaring med å ta ferge, nemlig.. Vi reiser nemlig årlig til Italia og står ALLTID i fergekø, uansett når på året vi drar. Det verste jeg vet er køer, så vi foretrekker broene.

Vi bodde litt i utkanten av Århus, for alt var fullt i sentrum. Så vi bodde på Norsminde kro, ca. 20 min. kjøring fra klinikken. Om du velger Ciconia får du også en liste over hoteller de har avtale med. Du kan jo også gå inn på websiden deres, klikk på norske pasienter og så får du en liste over hoteller der. Adressen er: www.ciconia.dk.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5303863-hms/#findComment-5309848
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...