Gå til innhold

Desember: Tett tårekanal

Mamma`n til Oliver

Anbefalte innlegg

Er de flere som har hatt problemer med verkende øyne og tette tårekanaler? Oliver er snart 6 mnd, men er veldig plaget på det ene øyet,sesielt ille er det om morgenen med mye verk.

Prøver å masere når jeg ammer, og vaske bort verk etter hvert, men synes det har stått på så lenge. Er det noen som har vært borti det samme? Vasker øyet med fenikkelte morgen og kveld, for det skal hjelpe mot øyekatar, men skal være bra mot verk også.

Vil helst slippe å bruke øyedråper, det har vi brukt en runde allerede.

Gode råd er kjærkomne... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, høres ikke kjekt ut. Har ikke vært borti det samme, så kan ikke hjelpe så mye. Har du prøvd med morsmelk på og? det hjelper mot det meste, har jeg inntrykk av.

Ønsker dere lykke til, og god bedring. Håper det forsvinner snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vi har også det slik.

Noen dager er det lite og andre dager mye,

Siden du ammer, må du være kjempeforsiktig så du ikke får bakteriene inn i melkekanalene. Det skjedde med veninda mi, og hun fikk kraftig brystbetendelse. Legen sa det var forde hun hadde "pirket" puss ut av øyekroken på babyen mens hun ammet, og samtidig håntert brystet sitt....fort gjort.

Så pass på det.

Vi har det altså også. Spesielt på det høyre øye.

Har snakket både med HS og barnelegen om dette. Og det kommer av at tårekanalene er små enda, og vil forsvinne når tårekanalene har vokst seg større, når barnet er omtrent 1 år.

Og så lenge ikke det er rødt inne på selve øyet gjør ikke legene nåe med det.

Vi har blitt storforbrukere av slike bommulspads.....slik at vi bruker bare 1 og 1 pad, for å forhindre å gni bakteriene utover.

Det ble bedre når vi begynte med det.

Så jeg har pakker med sånne bomulspads i stelleveska, på badet, på kjøkkenet...ja da har jeg det tilgjengelig heile tia.

Synes det er litt trasig, for føler at andre kanskje tror jeg ikke har "vasket søvnrusket" ut av øynene på babyen....huff.

Men som sagt, så lenge ikke selve øyet er betent så gjør de ikke noe med det før barnet er omlag 1 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...