Gå til innhold

Er det på noen måte skadelig for barnet hvis mor har sopp når hun føder?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann!!

Jeg hadde sopp ,dette viste legen min.Jeg spurte om jeg sku ta noe for dette, da svarte hu at det trengte jeg ikke..Men smitter jeg ikke babyen ved fødslen da?? Nei mente hu.. Men joda , lille gutten min ble nok smitta han ja.. Så han fikk innfeksjon på øyet, og går nå på antibotika han, dakar..Det var helt vanlig problem sa dem på sykehuset , både legen der og jordmødrene sa det.. Det er mer vanlig enn vi tror.. Så jeg ville ha råda deg til å spørre legen etter en kur,,, Hva med Canaesten da??Men spør legen før du kjøper deg noe da..Trenger ikke resept men bare spør legen lell du.....

Jeg mener ikke at alle som har sopp, smitter ungen under fødsel nei,men sjansen er jo der.....

Lykke til..

Tussimor stolt 3 barns mor......

Jeg har lest at barnet kan bli smittet og få sopp i munnen sin, og på den måten overføre dette (soppen) til brystvorten ved amming (noe som igjen er vondt for mammaen)...

Tror ikke det er farlig, og barnet kan behandles hvis det blir smittet!

Jeg var også mye plaget med soppinfeksjoner i forrige svangerskap. Hadde det også da jeg fødte, men barnet ble ikke smittet. Fikk beskjed om å ha ekstra god håndhygiene etter toalettbesøk slik at ikke eventuell sopp skulle smitte til barnet eller brystene. Må legge til at etter fødslen forsvant soppen helt, og jeg har ikke hatt soppinfeksjon siden :) Er nå 23 uker på vei med nr. 2 og det er 1,5 år siden forrige fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...