Gå til innhold

da har jeg bestemt meg

thats me

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må bare si at du er kjempetøff.. Dette klarer du..

Jeg sitter selv i ei lita klemme, skal jeg beholde eller ei.. Har aldri vært innlagt på sykehuset før, og har egentlig legeskrekk så det holder, men det er vel bare noe som man må igjennom..

(men du, må bare si at kanskje du skulle tatt en prat med fastlegen din. Jeg har selv noen venninner som drakk mens de var gravide, og selv om vi alle vet at det ikke er bra for fosteret, så sa legen at det ikke hadde tatt noen skade av at hun hadde drukket siden det var så tidelig i svangerskapet.. Tenkte jeg kunne si det til deg, om det er det eneste som er grunnen til at du vil ta abort..)

Vil uansett ønske deg massevis av lykke til, jeg håper det går bra med deg!

klem fra

takk for støtte.. Men du skjønner, jeg drakk ikke "litt". Jeg var russ, og drakk 14 dager i russetida! Og jeg kan ikke tenke meg at alt kan ha gått bra, men jeg kommer nok til å forhøre legen litt om det. Kan ikke tro at jeg skal ta abort- jeg som egentlig er litt "imot" slikt. Men lykke til med valget ditt, håper du klarer å velge det rette =)

Nei, jeg tror ikke du har bestemt deg. Drikking i russetiden har IKKE skadet fosteret så tidlig når du ikke en gang visste du var gravid. Du kan heller ikke ta en abort fordi du er redd for å miste i MA.

Når du er i tvil som du er så burde du tenke degt nøye om.

Du blir nok en god mor og kommer sikkert ikke til å angre om du beholder det.

Fjerner du det kommer du til å angre når det virker som at du er veldig i tvil.

Annonse

tenkte jeg bare skulle fortelle at ei jeg kjenner fant ikke ut at hun var gravid før i 5 måned.. og hun er ei skikkelig partyjente.. var b.an. i syden en uke.. pluss at hun bor litt på bygda og der hun bor fester de hver fredag og lørdag.. hun hadde drukket masse hjemmebrent og vært ganske crazy de første 5 månedene..

men hun fikk en helt nydelig og frisk datter.. har såvidt hilse på henne to ganger, og det feiler henne ingenting:)

kjenner også to andre som ikke fant det ut før de var over tre mnd på vei.. og disse festet også mye.. men begge fikk friske og fine barn..

lykke til..

klem fra meg :)

Har aldri tatt abort eller hatt SA eller MA, men før jeg skjønte at jeg var gravid, så drakk jeg mye, og røykte hasj hver dag i 2-3 uker. Jeg valgte å beholde, og grua meg helt jævlig til UL, men fosteret så faktisk ut til å ha det bra, så samvittigheten blei litt renere. Og det er vel sånn at i den første tida av svangerskapet så er navlestrengen kobla til en liten ball-aktig ting (så det på den dokumentaren som var på tv2 for noen uker siden), og embryoet får dermed ikke i seg det moren får i seg, om jeg skjønte rett.

Må dessverre signere med anonym nå, for jeg vil ikke at folk skal vite om hasjen...

Selv om det kanskje høres teit ut så tror jeg ikke hasjen er farlig, jeg var ganske ute da jeg skulle ha første jenta mi, Jeg å typen delte en grammer ofte to og mer om dagen. jeg visste ikke at jeg var gravid før jeg var 23 uker på vei... fikk helt panikk sluttet med alt på dagen. I dag har jeg ei lita jente på 2 år, hun har aldri vært syk, vi har hatt bleieutslett en gang. Jeg får skryt hver gang jeg er på helsestasjon fordi de synes hun ligger så lang forran, og jeg er kjempestolt av henne.

Jeg nevnte aldri for legen at jeg hadde brukt narkotika og det ble heller aldri sjekket, eneste var at jeg fikk en del ultralyder fordi hun var litt liten, men da hun ble født veide hun litt over 3kg og verdens herligste.

Vi var på 5 ultralyder og jeg synes det var veldig betryggene.

hvet ikke hva mer jeg har å si enn lykke til, alt løser seg for de snille.

Hvis du skal ta abort pga det med drikking så er det IKKE et fornuftig valg. Tror du vil angre på valget ditt. Skal mye til at embryoet blir skadet/påvirket så tidlig. Vet ikke hvor langt du er på vei nå, men skjønner at det er tidlig. For barnet ditt sin del, snakk heller med lege om dette før du tar et så alvorlig valg! Du har et liv i magen, husk det.

Lykke til !

kjære 18år-og i tvil :-)

Snakk med noen du har tillitt til. Tror vi alle (som ikke forventet å bli gravid) har drukket litt eller gjort andre ting som vi frykter kan skade fosteret før vi ble klar over at vi er gravide.

Syns du skal tenke deg nøye om, for det er jo et lite mirakel som lever og tar form i deg. Det er en del av deg og kan gi deg utrolig mye glede i livet. Barn er en gave tror jeg og jeg vil bare at du skal tenke litt mer på om du ville hatt barnet dersom det er friskt og kommer til å gå bra?

Det kan jo likegodt slå ut i full blomst den positive veien :-)

Støtter deg uansett, 18år- og i tvil, men jeg ønsker svart gjerne at du skal beholde ditt lille gudgitte mirakel :-) klem

Første gangen jeg ble gravid hadde jeg drukket alkohol før jeg fikk vite at jeg var gravid. Jeg ble gravid julen 1999, så da det var millenniumskiftet, nyttårsaften 1999 drakk jeg en god del vin. Jeg og min partner drakk også litt mer vin på 1. nyttårsdag 2000, og helga etterpå. Deretter uteble mensen og jeg tok en test som var positiv. Etter det sluttet jeg tvert å drikke alkohol. Det stoppet seg selv også, jeg hadde ikke lyst på alkohol utover i januar 2000, jeg ble kvalm bare jeg tenkte på det. I hvert fall gikk det bra med mitt barn. Jeg fikk en velskapt frisk datter høsten 2000. Det ville vært helt vannvittig om jeg skulle tatt abort for sikker hets skyld!!

Jeg må innrømme at jeg drakk litt vin senere ut i svangerskapet, når kvalmen var helt borte. Jeg husker bla. at jeg drakk litt vin en gang i 5. måned og i 8. og 9. måned. Det var veldig lite. Det gikk bra, men i dag skammer jeg meg over det. Jeg skulle ikke gjort det. Det jeg kan fortelle er at jeg husker at jeg plutselig hovnet opp i føttene mine etter å ha drukket litt vin en gang i 8. måned. Så tydelig at den gravide kroppen protesterte på å få i seg alkohol.

Andre gangen jeg var gravid tok jeg ikke et eneste glass vin. De eneste syndige utskeielser jeg gjorde var å smake litt et par ganger av vinglasset til partneren. Det var alt.

Det går ikke an å ta abort bare for sikker hets skyld fordi du har drukket alkohol etter unnfangelsen. Det er veldig feigt. Du tør ikke ta sjansen på å få et handikapt barn, noe som du sannsynligvis ikke får uansett. Og husk at selv den som lever veldig sunt og fornuftig og som bare spiser sunn mat og ikke rører medisner eller alkohol eller sigaretter,... kan få handikapt barn.

• 3 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...