Gå til innhold

NOEN SOM HAR VÆRT I SPANIA I MARS/APRIL MED SMÅ BARN?

Anbefalte innlegg

1. Hvor i Spania har dere vært?

2. Hvor høy var dagstemperaturen da?

3. Og kveldstemperaturen?

4. Hvilke hotell er ok når man skal ha med et barn på 2 år?

5. På selve flyturen, må barnet sitte på fanget?

6. Hvor mye sol tåler barnet, og hvor høy faktor må de ha?

Ellers andre tips mottas med takk!

Vi tenker oss nemlig en sydenferie neste påske.

Fortsetter under...

Jeg har ikke vært der med barn...men med venner på besøk til venner. Og i selve spania er det ikke akkurat sydentemp. i mars april desverre. I mai kan man være heldig, eller uheldig som jeg var en gang...fikk ei uke med regn og 15 grader.

Ville satsa på grand canaria eller noe om jeg skulle reist i de mnd:o)

Er enig med ellapia. Bor selv i Spania (Madrid) og i disse månedene er det ikke akkurat så varmt at det gjør og været er oxo veldig ustabilt. Du kan få alt fra 25 grader og sol til 14 grader, vind og regn. Sats på Kanariøyene.

Og ja, på flyturen må barn under 2 år sitte på fanget, så lenge du ikke har fått med deg bilsetet inn i flyet. Det må sitte på fanget så lenge "fasten seat belt" lyset er på. Etterpå kan det sitte på et ledig sete (det normale er at de setter deg der det er ledige seter hvis flyet ikke er fullbooket og slik kan ungen sitte ved siden av deg).

Og så små barn skal ikke være i solen. Greit så lenge det bader i bassenget eller sjøen, men når det ikke bader bør dere oppholde dere i skyggen. Og jeg bruker solfaktor 30 på mine barn, og vi er i skyggen hele tiden, samt at vi prøver å unngå å være ute mellom 12-15.

Vi var en mnd på Mallarca nå fra 12 mars til 13 april. Temperaturen varierte mellom 12 -25 grader på dagen og var mellom 8-15 på natten. ikke så varmt. Var ca. 16 grader i havet så vi var så vidt uti to ganger. Alt for kalt for babyen som var 6 mnd da vi reiste og 7 mnd når vi kom hjem.Hotelet vi bodde på hadde ett innendørs baseng og ett ute så det brukte vi mye.

Vi valgte leilighetshotel slik at vi hadde separat soverom og kunne lage mye av maten selv på kjøkkenet, men tok henne også med i vognen ut på restaurant en del ganger. Da tok vi kveldsmaten og nattstellet hennes før vi gikk og hun lå og sov i vognen i en pose.

Hun måtte sitte på fanget hele tiden for det var helt fult på flyet og hun var så lita da og kunne ikke sitte selv.

Vi hadde henne ikke i solen og brukte heller ikke noe solkrem. hadde solparasol til vognen og når vi var på verandaen hengte vi opp ett hvitt laken slik at det var skygge der hun var.

Siden deres er 2 år kan dere kjøpe en soldrakt til h*n.

Dere får ha god tur.

Hei.

Vi bor i Spania..utenfor Torrevieja,costa blanca sør. Kan absolutt anbefale denne delen v Spania i april.Da er det behagelig sommertemp.Normalt med ca 25 grader på dagtid, ca 20-22 i bassenget og sjøen. Vi har hatt det svært varmt i april,men har vært dårlige dager med regn og kaldt.Dette varer ikke så lenge da...vil si at klimaet da er ideelt for små barn..ikke for varmt.Hr ca 17-20 grader om kvelden gjennom mestepartn av april.

Nå er det for varmt..ca 30 grader på dagen, og 25-27 om kvelden.

Ville leid en leilighet gjennom finn.no, og kjøpt flybiletter tidlig .Da får du en billig ferie. Er rimelig å leie leilighet privat i Torrevieia..ca 2000 kr.uken i april.

God tur.

Annonse

Jeg var i Spania, utenfor Torrevieja i mars i år. Temp varierte som tidl. nevnt fra 13 - 25 gr på dagtid, og 10-13 på kvelden. Badet litt i havet, var da 17 gr. Hadde med sønn - da 3 1/2 mnd. Gikk helt fint. Kjøpte strandtelt der nede, det har 3 sider og bunn. Så da lå han inne i det når vi var på stranden og fikk da ly for vind og sol. Der sov han også. Hadde med liten dyne i vogna og denne var veldig fin å ligge på i teltet. Kjøpte solkrem der nede, faktor 50 for baby, som jeg smurte med på bare kroppsdeler, de gangene det var så varmt at jeg faktisk kledde han i kortermet body.

Ja, det kan være kjølig i Spania på dette tidspunktet, men sola varmer bedre der enn her hjemme, så vi solte oss på stranden når det bare var 13 gr også. Men husk at det da kan bli kjølig for babyen i skyggen...!

God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...