Gå til innhold

NOEN SOM HAR VÆRT I SPANIA I MARS/APRIL MED SMÅ BARN?

Anbefalte innlegg

1. Hvor i Spania har dere vært?

2. Hvor høy var dagstemperaturen da?

3. Og kveldstemperaturen?

4. Hvilke hotell er ok når man skal ha med et barn på 2 år?

5. På selve flyturen, må barnet sitte på fanget?

6. Hvor mye sol tåler barnet, og hvor høy faktor må de ha?

Ellers andre tips mottas med takk!

Vi tenker oss nemlig en sydenferie neste påske

Fortsetter under...

Har riktignok bare vært i Spania uten barn akkurat i mars/april. Men jeg har vært mye i Spania, og jeg har vært i Spania noen ganger med barn.

1. I nærheten av Alicante

2. Varierte litt, men omtrent som tidlige sommerdager i Norge, litt varmere på de beste dagene. Men det har også vært dårligere vær.

3. Variabelt det også, det er for tidlig på året til at sommervarmen har satt seg i denne delen av Spania.

4. Kan jeg ikke svare på, bor privat.

5. Hvis barnet er 2 år må du kjøpe egen barnebillett, og da får du sete også.

6. Det varierer vel fra barn til barn og avhengig av hvor sterk sola er. Men små barn skal jo ikke sole seg, så det er nok lurt med høy solfaktor - 30 f.eks.

Bleier er dyrere og fås som regel bare i større pakker enn her hjemme. Merket Dodot tilsvarer Pampers, vi fant noen i det merket som lignet på Pampers Active Fit som vi er fornøyde med.

Det er ikke alle restauranter som har barnestoler så vi bruker å ha med seler. Setter to stoler oppå hverandre og fester selene til stolen. Spansk mat er stort sett barnevennlig, ingen sterke krydder. Sikkert lurt å være litt forsiktig med mat med rått egg i, alioli for eksempel.

Ellers synes vi det er hyggelig å reise med barn i Spania, mange vennlige mennesker som vil hilse på. Flyplassen i Alicante er også mer serviceinnstilt enn Gardermoen (ikke det at det skal så mye til). Vi har fått lov til å ha med vogna (paraplytrille) til flyet og til og med opplevd at de hadde egen sikkerhetssluse for oss som reiste med barn!

Dette ble langt, men jeg anbefaler Spania som reisemål med barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...