Gå til innhold

har hodet festa seg hos dere???

har nr 3 i magen :) *har født*

Anbefalte innlegg

her har ikke hodet festa seg ennå.. vet ikke helt hva som er normalt og ikke jeg.. har hvertfall fått beskjed om å ligge strekk ut og ringe til sykebil om vannet skulle gå.. spesiellt fordi jeg hadde så mye vann også, så mente legen at det var større sjangs for att navlestrengen på barnet sklir ned, barnet legger seg oppå, og tilførselen av alt han trenger stenges av! syns det er litt skremmendes å tenke på jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skjønner du syns det er skremmende. er det første din?

jeg venter andremann (6år siden jeg fikk første)

gutten min har ligget ned med hodet i mange uker og på legekontrollen her om dagen sa legen at hodet var godt festet. jeg har termin 23juli.(UL termin er 24juli,men vet min termin stemmer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er min første.. uff.. nå kommer jeg til å gå og kvi meg for at noe sånt skal skje!! han jeg har i magen har også ligget lenge med hodet nedover.. men legen sa i dag at det ikke var komt riktig ned i bekkenet enda.. og hadde derfor ikke festet seg.. skal igjen til jordmor om to uker.. håper det er forrandring da!!! tusen takk for svar! er liksom litt greit å høre på andre sine erfaringer når jeg ikke har vert igjennom det selv før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hodet til gutten din kan feste seg iløpet av to uker fram til neste kontroll. noen førstegansfødende som hodet ikke fester seg før i uke 36 og senere. så det er nok ingenting å bekymre seg for. men skjønner du blir engstelig. det går nok bra skal du se.

masse lykke til med lille gutten.

jeg gleder meg så til mini kommer ut. klarer nesten ikke vente lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 1.juli og hodet har ikke festet seg hos meg enda. Har født før så da er det jo ikke sikkert det kommer til å feste seg før fødselen er igang. Barnet ligger høgt oppe enda og. håper det synker snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 3. juli, er i uke 37 nå. Var på kontroll hos legen på tirsdag og da hadde ikke hodet festet seg ennå! Skal til jordmor igjen i uke 39 så krysser fingrene for at det har festet seg da! Er førstegangs jeg også, og er litt bekymret med tanke på at vannet skal gå nå jeg også.. Men jordmor fortalte meg at det sjelden var noen fare, men at det var greit å ta noen forhåndsregler, så best å legge seg ned å vente på sykebil!

Så får vi krysse fingrene for at hodet til bebisene våre fester seg snart, og at vannet ikke går i mellomtiden!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hodet til babyen til venninna mi (hehe... for en setning) festet seg ikke før et par dager før fødsel og hun var førstegangsfødende. Det er jo fortsatt en del uker til terminen din, så synes ikke du skal bekymre deg så mye. Jeg var hos jordmor for et par uker siden, og hun var ikke noe stresset med det enda. Vet ikke hvordan hun kommer til å stille seg hvis hodet ikke har festet seg på kontroll om to uker. Jeg har termin 19. juli, så nesten samtidig som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er førstegangs og 35+5 i dag. Var til kontroll hos jordmor som sa at hodet er godt festa. Det var begynt å feste seg for 2 veker sidan og no er det festa...

Ho sa at det var bra for eg slapp å bekymre meg for om vatnet skal gå ute blant folk, at eg slepp å legge meg rett ned og ta det med ro pga fare for navlestrengen skal komme i klem og stenge for oksygen til barnet. Og det er jo betryggande for meg som er åleine fram til 4 dgr før termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 37 og hodet har ennå ikke festet seg. Det gjorde det ikke før jeg fødte sist heller (da 6 uker for tidlig) Vannet gikk og jeg ble hentet av sykebil. Føltes som litt for dramatisk for min del, men jeg la meg etterhvert ned og ventet på å bli henta. Riene begynte ikke før etter halvannen time og da skjønte jeg først at jeg virkelig skulle føde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...