Gå til innhold

UL..når da??

Dingeling

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er uke 14 nå - har vært på to UL allerede og har fått time til den ordinære i uke 19.

Første UL tok jeg i uke 8, for å se om det var liv der inne, og andre tok jeg i uke 12, av samme årsak - for å se om fosteret hadde overlevd de kritiske første 12 ukene.

Med forrige barn gikk vi til UL i uke 13 for å sjekke nakkefold og diverse, denne gang får vi tilbud om fostervannsprøve - så da har vi droppet akkurat denne UL-sjekken.

Det ville bare blitt smør på flesk.(og flesk koster det med UL !, vi har betalt 650,- og 450,-)

Hei Bratsj.

jeg skal i uke 12.og d på Majorstuaklinikken. d koster 1200 kr men hva gjør man ikke..

tenkte å ta den neste litt senere sånn for å event.se kjønn og få video/bilde av bebisen..

kanskje jeg heller burde ta den første på vanlig sykehus og spare meg noen hundringser?? for d er vel gratis hos d offentlige??

Hvis du er over 38 år skal du kalles inn til såkalt genetisk veiledning, og da får du tilbud om duotest (blodprøver) pluss tidlig ultralyd, eventuelt fostervannsprøve hvis du heller vil det. Ultralyden må da tas mellom uke 11 og 13 + 6 og det de spesifikt ser etter er noe som kalles nakkefold, en væskeansamling i nakken, samt om fosteret har utviklet neseben. Dette for å avdekke Downs og andre kromosomfeil.

Selv om man tar privat ultralyd i uke 12 er det ikke alltid de har kompetansen til å sjekke nakkefolden.

Jeg var til ultralyd i uke 7 pga en liten blødning og igjen i uke 12 etter duotest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...