Gå til innhold

størrelsen på barnet?

har nr 3 i magen :) *har født*

Anbefalte innlegg

var på UL i dag..og der regna legen ut at barnet i magen min er ca 3000g. begynner på uke 35 i morgen.. ikke barnimagen sitt uketall, men mitt eget :) noen andre som har vert på UL rundt samme tid? lurte bare på hvordan jeg ligger ann i forrhold til andre her.. :)

har ett sf mål på 35 forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var i uke 36+2 målte de gutten min til å være ca 3700g-3800g. Men at de målingene ofte viste for mye og at den lå "egentlig" på rundt 3400g.

Jeg syntes det var mye da den legger på seg et par hundre g i uka frem til fødselen. Men JM på sykehuset mente at han lå innenfor normalen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva er egentlig normalen? Barna som blir født i dag har høgare fødselsvekt enn for 10-20 år tilbake..

Legane seier eg får en stor baby, til termin 4 kg så får vi sjå om det stemmer, håper eg ikkje går over tida for då legger den vel masse på seg. Skal til ny vekstkontroll 21/6 så det blir spennande å sjå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hvordan fikk dere komme på UL? Jeg har spurt både lege og jordmor, men de sier nei, fordi det ikke er noe grunn til å tro at d er noe galt med barnet.. Jeg har bare vært på UL i uke 18, nå er jeg uke 34... hadde vært kjekt å se hvordan det stod til.. Har ringt privat UL også, men ingen hadde ledig time før august.. og gutten min komme til verden i juli.. jeje dettte var i trondheim da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, var på UL i dag og de måte babyen til mellom 3200 og 3400 gram. litt større enn gjennomsnittet fikk jeg høre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i uke 37 og mitt LILLE nurk er nå ca. 2500. Ikke noe jeg trengte bekymre meg for men blir nok ikke verdens største baby akkurat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette lurer jeg også på. synes at alle har fått ekstra ul or å se vekt og str på babyn.

jeg lurer svært på hvor stor min gutt kan være. magen er diger og jeg ligger brra over gjennomsnittet nå.

hadde håpet på en liten en run 3,5 kg, slik som forge var, med han låg sf målene under gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos lege i går som tok en ul og vår lille jente var ca 2300 regnet han ut etter hodeomkrets og magemål, men sa også at det var store feilmarginer på slike målinger. Jeg er 33+4. Hun var litt liten men ikke sånn at det skulle følges med på noen spesiell måte, dette mente han også var unødvendig siden hun hadde alle tegn på trivsel; mye bevegelser, tydelige "lungeøvelser", og god hjerterytme. Morkaken var også fin uten forkalkninger (har de mye av det kan de ha blitt foreldet litt for fort og tar de visst ikke opp næring godt nok) han tippet hun ville havne på ca 3500 når hun kom ut (7 uker igjen ca 200 gr i uken). Deilig å høre at alt står bra til med den lille, hun hadde tydelige bollekinn, jeg gleder meg sånn til å nusse på henne, hun kommer til å få blåmerker av all kosen som venter på henne!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått flere UL fordi jeg har svangerskapsdiabetes, og sjansen for å få et stort barn er der, så de må følge med på størrelsen, i tilfelle jeg må settes i gang før termin...!!derfor flere UL, forrige svangerskap fikk jeg flere UL, de 2 første fordi jeg hadde flere spontanaborter førut...og de siste pga en veldig rolig baby, så de ville forsikre seg at han levde og alt var ok!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på ekstra ul pga lite liv... Da veide hun 2900 og det i uke 32. Etter sykehusets beregninger da. Jeg har menstermin som sa 34 uker på det tidspunktet. Det stemmer bedre også i forhold til sf og 3d ul jeg var på i uke 27. Ble litt knotete dette her... hvertfall sa de på sykehuset nå sist at hun er 22% større enn normal i følge deres termin... Så da stoler jeg på min egen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen av dere er interessert, så har jeg en formel som russiske jordmødre benytter seg av for å regne ut (ca.) vekten på babyen (den stemte for meg sammenlignet med UL beregninger):

Symfysemål x (gange) Mageomkrets = vekt på babyen som ca. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...