Gå til innhold

svangerskapspenger

Anbefalte innlegg

Jeg mottar svangerskapspenger fra trygdekontoret pga at jeg ble tatt ut av mitt arbeid (risikofyldt arbeidsplass). Noen som vet hvordan det er nå når jeg får utbetalt feriepenger fra arbeidsplassen denne måneden- får jeg i tillegg vanlig utbetaling fra trygdekontoret også? Må jeg eventuelt oppgi noe ferie til dem?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5299518-svangerskapspenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil motta feriepenger som normalt, men du tar vel ikke ferie før perm nå siden du får svangerskapspenger. Så da blir vel utbetalingene fra TK som de har vært, men når du eventuelt tar ut ferie i perm tiden så vil du vel ikke få noen penger i ferieperiodene. Er usikker på dette

Lønningskontoret mitt vil ikke dette. Så det blir nok lite feriepenger på meg til neste år.. Men jeg tenkte egentlig på feriepengene jeg får utbetalt DETTE året(termin i september). Hvis jeg får både feriepenger fra jobben og utbetalt lønn fra trygdekontoret, så bør jeg kansje spare disse til neste år når jeg ikke får...

Det sto en artikkel i det nyeste gravid om dette. Der sto det at det var blitt vedtatt en lovendring om at mottakere av svangerskapspenger skal få vanlig feriepenger. Men loven er ikke satt i verk ennå... Sto ikke noe om når, men det gjelder vel ikke oss som har termin nå...:(

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...