Gå til innhold

April: Ja, da har vi vært hos legen...igjen.

Anbefalte innlegg

Regnet med at Lille hadde fått den fjerde barnesykdom eller tredagers feber når utslettet dukket opp i morges..... Ja, ja....barnesykdom, avsluttende forkjølelse og 4 hjørnetenner og 4 jeksler....alt samtidig. Likevel stusset jeg da Lille ble dårligere og dårligere utover dagen i dag. Han begynte også å hoste noe veldig og lagde rare og stygge lyder først når han gråt og så etterhvert også når han pustet....Hm...kanskje det ikke "bare" var overnevnte plager likevel? Synes disse lydene var gufne. Hørtes ut som en hund i åndenød mer enn en ettåring... dessuten så det ut til at LIlle hadde litt vondt for å puste i perioder. Fant ut at vi fikk ta en tur til legen igjen. Denne gang til fastlegen vår. Joda...Lille hadde Den fjerdebarnesykdom. Han var hardt angrepet (sikkert pga av tannfremfrudd samtidig) Men det var mer. Han har fått en ny virusinfeksjon og fått falsk krupp...... så vi ble utstyrt med Efedrin og instrukser ved åndenød. HUff og huff. Stakkars. Skal det ikke være måte på? Nå synes jeg han har nok altså! Fikk beskjed om at kroppen hans hadde det ganske tungt med alle disse plagene....så vi skulle ta det HELT med ro den næremste uken. Altså...ingen barneselskap på lørdag og ingen konfirmasjon på søndag. Nei, nei....Da tror jeg at jeg spanderer lekekjøkken på Lille i morgen. Han er helt forelsket, men pappa sier "nei, han har nok leker". Skal nok overtale han...ellers har jeg jo litt sparepenger i "madrassen" :-)

Ja...ja...håper dere snart slipper ¨å høre på "sutringen" fra oss. Må vel bli noen gode nyheter herfra snart?

ps....Noen som har noe forslag til å få i pasienten her væske? Han vil ikke ha saft, juice, brus, bare bittelitt vann og en del melk ( som jo ikke er ideelt). Ikke vil han ha melom eller agurk eller eple heller. Har tom prøvd saftis. Får i han bare 1-2 dl pr dag nå....og ingen mat.

Fortsetter under...

skal det være så skal det være, tydeligvis... uffa, stakkars lillegutten!! holder HELT med deg i å kjøpe lekekjøkken, bare så det er sagt :oD skal man ha en helt rolig uke må man ha noe som 'fenger'.

tips... hva med "utvannet" fruktmos? det har vi brukt endel når snupp har vært syk. matilde fikk også litt sitronvann her om dagen (en mugge vann med en skive sitron i, helt over i kopp) og det gikk ned på høykant. nå var hun riktignok frisk, men kanskje litt mer spennende enn vanlig vann?

Flott. Da sier jeg at du sa det var greit. Sier det når jeg kommer hjem med det i morgen, jeg. Skal jammen prøve sitronvann...det har jeg ikke tenkt på. Noe annet som er godt en å skive en kvart til en halv agurk i en mugge med vann og la det stå i noen timer. Blir masse smak av agurk på vannet. En hit i sommer varmen. Skal prøve det og i morgen. Kan også prøve å vanne ut fruktpure litt, men har at prøvd med div smooties med og uten vann.

Dakar liten - alt sammen på en gang. Eneste trøsten det er at når det er over så er det ikke mer tenner eller barnesykdommer. Men dette med krypp - er det noe barna vokser av seg... eller???

God bedring til lille og mammaen, det er tøft å være mamma til veldig syke barn.. det tar på kreftene. Kos dere med leke kjøkken.... ;)

Annonse

Takk for alle lnsker om god bedring. de kommer godt med. Kjenner at dette begynner å ta på nå. 4 uker med forkjølelse og tenner og nå dette. Men det er vel bare sånn det er. Gubben og jeg snakket nettopp om det; dette må jo bare garantere for en frisk og opplgat gutt til sommerferien....

Noen bar er visst utsatt for å få falsk krupp. De får det ofte ved virudinfeksjoner i luftveiene. De barna som får falsk krupp får det ofte igjen mange ganger. Man vet vel ikke helt hvorfor noen er mer utsatt enn andre. De fleste blir kvitt det i løpet av barneårene, fordi også luftveiene vokser seg større og da vil ikke hevelsen som forårsaker åndenød ved falsk krupp lenger forårsake noen åndenød (puh...) Altså luftveien blir ikke så for trange..... Håper ikke dette blir noen stor plage for Lillegutt.

Saftis er alt prøvd.....tror han synes det var litt for kaldt. Blir sikkert bedre når han blir litt større og skjønner bedre 'hvordan' is skal spises uten å fryse i munnen.

Nå klarte jeg å skrive ut denne tråden på printeren til min kjære.....og han fant den selvsagt.... Dermed er planen om lekekjøkken avslørt...., men det gjør ikke noe. Han hadde alt latt seg overtale i mellomtiden.......Det han lurte mer på var pengene i madrassen........"Heretter blir det særeie" kom det tørt fra rommet der han sitter med PC'n og printeren....... *ler*

Etter å ha lest om stakkars Lille som har vært gjennom så mye nå, og ikke minst deres bekymringer som følge av alle plagene hans, skal iallefall vi slutte å bekymre oss for feber ifb jeksler!!!

Håper Lille kommer seg raskt nå som han har fått medisin...og sprett "madrassen" for sparepenger hvis du ikke får pappa på glid.

For lekekjøkken fortjener han ; ) Tarald ønsker god bedring!

Annonse

Jeg har forstått det sånn at tenner kommer ofte når de har feber, ikke omvendt. Fordi tannkjøttet blir mykere når de har feber.

Men gud får helt vondt av han! Stakkar liten!! Klart han skal få kjøkken;-)

Nå vil jeg ikke høre annet enn gla` meldinger fra den kanten!! Ok?? Nå er det nok!!

God bedring klemmer til Lille:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...