Gå til innhold

Når sluttet dere å amme og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg slutta da gutten var 3 mnd og 6 dager pga endeløse sår, sopp, infeksjoner og betennelser.. Og vanvittige smerter... Hadde gått under selv om jeg hadde fortsatt..

Synd men sant..=(

Har aldri ammet, lillegutt ville aldri ta puppen. det var hyl og skrik hver gang han skulle spise, ble helt utslitt av det selv og han måtte jo ha mat så da ble det flaske.Pumper meg da så han får litt mm og litt mme ettersom jeg ikke har nok mm til alle måltider.

Annonse

Hei, jeg sluttet å amme da lillemor var 3 1/2 måned. Sto på som bare det (alle kjerringråd og medisiner) men hadde ganske enkelt ikke nok melk. Gav både pupp og flaske i lang tid, men det ble mye skriking (når jeg ikke hadde noe særlig) og slit, og til slutt gav jeg opp. Men det blir fine barn av flaskebarn også...

Amma mine to eldste til dei var 13 mnd.

Nr 3 slutta eg å amme etter ei veke (men prøvde jo fleire gonger etter det), fordi han ikkje fekk skikkelig sugetak og gjekk nedover i vekt. Begynte med flaske, men burde kanskje heller ha begynt med kopp- etterpå skulle han kun ha flaskesmokk. Men no er det jo blitt ein vane å bruke flaske. Eg har til no pumpa meg til alle måltid, men i det siste har han begynt å få litt mme også.

slutta vell å amme fult ved 2mnd alderen, blei rett å slett for mye stress for oss, klarte aldri å finne roen, å det smitta såppas over at ongen ble urolig å det ble bare skriking på oss begge av det... nå får han pupp så å si kun på natters tid, må ærlig innrømme jeg er slapp med pumpinga, men prøver nå å huske det...

Må si samvittigheta er ikke den beste, men det er nå hvertfall fred i huset, å ongen væks nå å e fornøyd...

Slutta etter 3 mnd med mer eller mindre konstant brystbetennelse og såre brystvorter som ikke grodde. Skulle ønske jeg hadde hatt vett til å slutte før. Sett i ettertid var jeg nok ganske deprimert disse mnd, og fikk ikke kost meg med lillegutt. Etter jeg sluttet hadde jeg det helt fantastisk, og kunne endelig glede meg over å være mor.

• 2 uker senere...

Sluttet da han var 3,5 mnd fordi han skulle starte i barnehage (bor i utlandet...). Ammingen gikk fint, men det ble rett og slett for mye stress aa benytte seg av ammepauser da disse maatte taes paa faste tidspunkter paa dagen. Gutten min spiste for ujevn til at det ville fungert.

Jeg sluttet da hun var 6 uker. Hun ble ikke mett av melka. Jeg kunne amme i to timer og hun var like sulten. Hylte og skreik hele tiden. Hun kunne drikke en flaske mme etter to timers amming. Når jeg bare ga en flaske, ble hun en helt annen unge. Hun var blid og fornøyd og kunne tilogmed sovne etter et måltid. Det opplevde jeg aldri når jeg ammet.

Første min var syk som nyfødt og måtte opereres i magen. Hun måtte starte med flaske pga dette. Ammingen ble derfor for oss vanskelig, men jeg holdt på til hun var ca 5-6 mnd. Nr to gikk det veldig bra med. Han fikk mm til han var ett år. Nr tre gikk det også bra med, men jeg ble veldig plaget av brystbetennelser og sår på brystvortene, så jeg sluttet da hun var ca 4 mnd.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...