Gå til innhold

Baby på 3 uker ligger ved puppen hele dagen...normalt??

Anbefalte innlegg

Eller hvordan har dere andre det? Poden her ligger ved puppen hele dagen, vil ikke sove i vogna.. Sovner ved puppen, legger han i vogna, også våkner han og vil ha mer. Tilbyr han puppen, suger en stund til han sovner, legger han i vogna også våkner han og vil ha mer igjen... Så bytter stort sett pupp hele dagen lang.. Men tør ikke gjøre noe annet for vet ikke hvor mye han får i seg og er redd produksjonen evnt. skal gå ned.. Har ei datter på 2 år hjemme også, så dette kommer til å bli tøfft når pappa'n begynner på jobb igjen over helga... :-/

Fortsetter under...

har det sånn enno jeg..=) hun er 4 mnd om 3 dager...har en gutt på 4,5 år og tiden strekker ikke til føler jeg..ett skikklig puppetroll..hehe kaller henne for lille iglen min;)

Men det er mye av dette som er "kos"...

har desverre ingen råd til deg..men håper jo det endrer seg etterhvert;)

Dette er helt normalt!! Så lenge gutten din får styre dette selv så regulerer melken seg etter han,og du får nok!!

Hva med å prøve å ha han i en bæreannordning, slik at du har hendene fri?? Da kan du amme han samtidig som du hjelper to åringen!!

En slynge eks er et flott hjelperedskap!!

Lykke til!!!

tror jeg ville prøvd å gi ham smokken...

datteren min brukte utrolig lang tid på å spise i begynnelsen også..nå er hun snart 5 uker..og nå spiser hun som oftest i ca 5 min..i motsetningg til 30 min før....

Annonse

samtidig så synes jeg puppene virker slappe om dagen, så tenker at jeg kanskje ikke har nok melk til han så han trenger å ligge ofte ved puppen for å få opp produksjonen. Men er ikke rart de blir slappe så lenge han ligger å småsutter på de heele dagen. De tømmes jo hele tia, han gjør seg aldri ferdig med ett måltid. Skulle vært glad om han sov 1 time sammenhengende i vogna i løpet av dagen, det gjør han aldri..

prøv å gå til legen og få resept på nesesrpray som heter syntocinon..

Den setter fart på utdrivings refleksen og du får lettere pumpet ut melken og den kommer fortere når han suger......

Da kan du pumpe deg og se hvor mye melk du egentlig har ..

Men om han ikke virker fornøyd når du ammer han så masse, ville jeg gikk mme trror jeg,,

Jeg ammer ikke for en hver pris i alle fall.. ungens ve og vel er det viktigste....

Lykke til

tror ikke det er noe galt med utdrivningsrefleksen, for hvis han f.eks. glipper taket når han først begynner å suge så står spruten av puppen.. det er heller omvendt, han klarer ikke svelge unna og det blir mye luft og gulping etterpå.. Men det er bare til å begynne med at melka renner som bare det, de første par minuttene. Etter det hører jeg ikke han svelger noe mye mer, selv om han sikkert gjør det. Eller er det sånn at melka skal renne på under hele amminga??

Er helt grønn på detta jeg... :-/

er ikke så lett å vite om han er fornøyd heller, for han er jo fornøyd bare han får sutte på puppen :) Vanskelig å vite om det bare er sugebehov eller sult..hm.. tar han med på helsestasjon og veier han i morra, så får jeg se hvor mye han har gått opp i vekt! Helt enig, ammer ikke for enhver pris jeg heller, men synes det var litt morro å få det til denne gangen, for førstemann gikk det ikke. Men, synes det er kos med flaske også jeg da! Kosa oss masse med den vi! :) Og det som var så godt med mme var at da sov ho 14 timer i strekk på natta fra ho var 3 mnd!!

Enig m.deg, Anonym. Føler meg så grønn. Jenta vår er 4 uker, og vi har det AKKURAT på samme måten!!!

I tillegg lurer jeg på hva det betyr når hun ligger og jafser godt tak i puppen, og så napper i den,liksom, så slipper hun, og tar deretter en ny jafs, og sånn fortsetter det. Jeg ser at hun får det taket i brystet som hun skal, men det jeg lurer på, er om puppen da er tom??? Hun slutter å jafse og nappe når jeg bytter side....

Noen som vet??

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...