skretting Skrevet 9. juni 2006 #2 Skrevet 9. juni 2006 Den finnes og kommer fortsatt til å finnes i butikken,men uten lukt.Så kvaliteten er fortsatt den samme,bare att den er luktfri og tørker raskere....bare en fordel:)
en liten en Skrevet 19. juni 2006 #3 Skrevet 19. juni 2006 bedre for miljøet og for dere å bruke vannbasert inne..
desemberbarn12 Skrevet 21. juni 2006 #4 Skrevet 21. juni 2006 oljemaling er enklast å holde reint i ettertid. det blir jo som regel litt fett i lufta på ett kjøkken. på oljemalinga legge det seg uta på og er berre å tørke vekk. Den luktar litt meir når du måla, men det er berre å lufte ut etterpå..
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2006 #5 Skrevet 22. juni 2006 Vi har nettopp flyttet inn i ny leiliehet og ble skuffet over at det er brukt vannbasert maling på kjøkkentak og kjøkkenvegg. Når vi vasker følger malingen med. Gå for oljemaling. Det avgir en del ugunstige stoffer i starten, men denne perioden er kort (hva nå enn det vil si) har jeg hørt.
Drømmen *Prinsesse23.01.2007* Skrevet 22. juni 2006 #6 Skrevet 22. juni 2006 Det kommer an på hva du skal male på. Skal du male på tapet ville jeg gått for vannbasert, skal du male på panel ville jeg gått for oljebasert. )
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 25. juni 2006 #7 Skrevet 25. juni 2006 Oljebasert maling bør brukes, uten tvil!!!!! Se andre tråder angående maling.. Det er bare tull at det er mer giftig med oljebasert, det stinker ja, men er farlig en kortere periode! Lufter man og evt er på ferie i herde-perioden(1 uke) så er det overhodet ingen fare!!!!
Gorgonvaktmester Skrevet 26. juni 2006 #8 Skrevet 26. juni 2006 Litt sein, men likevel... Vi brukte faktisk (oljebasert) husmaling på kjøkkenveggene, og det ble så fint så. Stikkordet er utlufting! Bruker du vannbasert maling, må du passe på å kjøpe god kvalitet, ellers følger malingen med når du vasker av skiten senere
en liten en Skrevet 19. juli 2006 #9 Skrevet 19. juli 2006 unnskyld meg men det er IKKE bare tull at det er farlig med oljebasert maling, det er usunt for både miljøet og menneskene. jeg ville ikke malt med det hvis det var en liten baby i bildet. det er faktisk spesialavfall også, og det er vel en grunn til det?
~hope~ i 7.himmel Skrevet 19. juli 2006 #10 Skrevet 19. juli 2006 Hvis dere skal male på vegger-tapet/panel,ville jeg uansett valgt vannbasert,men er det til kjøkkeninnredning ville jeg valgt oljebasert-pga fettet,og de sterke middlene som skal til for å rengjøre kjøkkeninnredningen for fett,så du ikke risikerer at malingen forsvinner ved neste vår-jul rengjøring;)
*bubbs* Skrevet 22. juli 2006 #11 Skrevet 22. juli 2006 helt klart oljebasert. Om dere vil ha vaskbare overflater... Jeg har irritert meg grønn over maling som følger med når jeg vasker vegger og tak og på kjøkkenet er det jo mye matsøl.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2006 #12 Skrevet 30. juli 2006 Det viktigste er HØY GLANS. Du kan bruke både vannbasert og oljebasert....
Tojahe Skrevet 6. august 2006 #13 Skrevet 6. august 2006 Et lite tips; Det finnes også en vanntynnet oljemaling som skal ta over for den oljebaserte malingen innen 2010/11. Denne lukter mindre enn den gamle men krever litt mer av den som maler fordi den overflate tørker veldig fort. Da er det greit med en arbeistemp. mellom 15-18 grader! I denne maliga er det tatt ut white spriten. Men for den som har gravide i huset bør bruke vannbasert (halvblank på kjøkken!!! Da det er lettere å holde rent!)
Krolla og Theodor Skrevet 25. januar 2007 #14 Skrevet 25. januar 2007 Mye rare svar her: Typen maling kommer an på underlaget! Dersom du har mur- eller tapetvegg må du bruke vannbasert maling. Og da gjerne en våtromsmaling slik at du kan vaske veggene. Har du panel skal du bruke oljebasert maling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå