Gå til innhold

Våtservietter eller vaskeklut? (samme som Skravlesiden)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Snuppa mi blir så sår hvis jeg bruker mye våtservietter. Hjemme bruker jeg gas-kluter eller skyller henne under rennende vann. Er vi på besøk hos familie legger de som oftes fram så jeg kan bruke vaskekluter. Er vi på tur og ikke har noe annet bruker jeg det, men er da nøye med å vaske og smøre når vi kommer hjem. Nå er hun veldig sensitiv på dette med våtservietter og da, men synes det er like greit å bruke klut og vann når man kan. De sier jo det er en del rart i disse serviettene uansett merke. Har en pakke SebaMed liggende i stelleveska ja, greit å ha hvis det blir noe søl med mat og sånn og det da....

Vi bruker kun gaskluter og rent vann hjemme. I stellevæska har jeg coop sine våtservietter. De er helt fri for parabener og parfyme, og veldig billige;) Har hatt noen pakker med Sebamed servietter også men de syns jeg lukta veldig sterkt, ble litt kvalm av de selv faktisk.

Annonse

vi bruker bare vann...bruker gasskluter..og de engangsklutene til libero... de man bare tar vann på...

har en pakke med våtservietter i stellevesken..sånn hvis vi kommer et sted uten vann eller noe

Vi bruker gaskluter og vann, noen ganger med en dråpe såpe i. På tur har jeg brukt div. vareprøver, men synes som dere andre,at det ofte er litt sterk lukt på dem, og det skal visst være mye rare stoffer i dem, ja. Takk for tipset om Mesoft kompressene blandet m.vann, evt.olje!!!

Annonse

For min del handler ikke våtservietter eller ikke om lillesnupp blir sår eller ikke(det problemet er jo lite i forhold til hva som kan skje) men at de inneholder parabener som kan gi farlige skader på sikt.

Ønsker heller ikke smøre inn kroppen hennes med parfyme eller annen dritt.

Vasker alltid under rennende vann, og skulle jeg ikke hatt tilgang på det(noe jeg tror jeg aldri har opplevd) så har jeg med Mesoft og vann på flaske.

Alle mine 3 barn er vasket under rennende vann, og syns det er mest hygienisk. For meg blir vaskeklut og fat det samme som å gni skiten inn bare...

skyller under vasken eller vasker med klut, men bruker våtservietter på tur o.l.

Men en annen ting med våtservietter, er jo at småbarnsforeldre bidrar jo enormt til de allerede alt for store søppelbergene, og da syns jeg det er mer miljøvennlig å ikke bruke våtservietter i tillegg til alle bleiene. nå skal jeg kanskje ikke si så mye, for hadde jeg vært glødene engasjert så hadde jeg vel brukt tøybleier, men det orker jeg ikke..

men.. alle bekker små...

våtservietter. og gutten ligger og tørker en god stund før bleien taes på. har ikke vært sår.. men vil bytte til mesoft og vann etter denne spørreundersøkelsen. visste ikke at våtservietter kunne være så skadelig...

Når det bare er tiss i bleien så bare tørker jeg litt en en myk klut (bruker noen tøybleier som jeg har kjøpt på sparkjøp, de er supermyke). Når det har vært bæsjing på gang så er det klut og vann.

Når jeg er ute å farter så er det våtservietter (Coop-Extra) som er med i stellebagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...