Gå til innhold

Noen som har råd....

Anbefalte innlegg

Har en gutt på snart 4 mnd. Han legger seg stort sett greit hver kveld kl 20.30-20.45. Han får mat kl 3 og kl 6 (+/- 1 time). Innimellom dette våkner han gjerne 2-6 ganger per natt, hvor han har mista smukken og han får denne og sover videre (stort sett). Mange ganger er det vanskelig å få ham til å sovne igjen, både etter pupp og etter at han har fått smukken igjen.

En skjelden natt innimellom er helt j..... for å si det mildt!!! Han kan hyle i et sett, men det er heldigvis skjelden....

Jeg vet vi ikke har det spesielt ille, men skulle så gjerne ønske at han sov natten gjennom, hvertfall nesten... Og skulle også gjerne sluppet disse ekstra oppvåkningene, når han ikke er sulten, bare vil ha smukken.

Noen som kan komme med noen råd eller hint om ting som har fungert for dere?

Tusen takk!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5298414-noen-som-har-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Hva gjør du på dagen? Spiser han godt? Sover han lenger av gangen da?

Med sønnen min (som er 4 måneder) prøver jeg å gi han mat med 3-4 timers mellomrom (tilpasser det til hans sultmønster og min dag). Etter maten er han våken en stund (1 1/2-2 1/2 time) også legger jeg han når han blir trøtt. Hvis han fortsatt sover når det er gått 4 timer etter forrige måltid vekker jeg han og gir han mat. Jeg har lært og erfart at om jeg lager et slik spise-våken-sove-mønster på dagen så vil det hjelpe han til å sove på natta. Han sover ca 9 timer per natt nå. Det er iallefall verdt et forsøk?! Prøv i en ukes tid og se hva som skjer.

mvh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...