Gå til innhold

Sov deres bebiser lengre når dere ga dem grøt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Vi begynte ikke med fast føde før han fylte 6mnd,og da begynte vi med grøt..Vi ville ha en endring med søvnen,så vi tenkte ikke på å begynne med grønnsaker..Tror ikke det hjelper så mye å gi grønnsaker til kvelds.

Vi begynte med mais-mel som jeg kokte selv til grøt,det funket veldig greit,men jeg merket ikke noe forskjell på søvnen.Det kom når han gikk over til havregrøt..Det er namme det.

Nå får han fullkornsgrøt på kvelden og sover hele natten fra kl.19.00 til kl.06.30..

Han er 9mnd.,får selvsagt frokost,lunsj og middag også..;)

hei!

gutten min fikk grøt fra han var 4,5 mnd fordi jeg ikke hadde nok melk til han,og vekta flata seg ut. Begynte med grøt på kvelden slik at han kunne sove lenger, men det gjorde han ikke;o) Han sovner nok litt raskere men våkner igjen etter 2 - 3 timer og vil ha mere mat... Det er visst ikke så mange babyer som sover natta gjennom bare fordi de begynner med litt fast føde...

Bebisen min sov godt inntil jeg begynte med grøt. Har hørt flere som har opplevd det samme. Kanskje fordi de blir tørst? Nå har jeg begynt å gi litt mme etter kveldspuppen. Da sovner hun på et blunk. Men får også både skive, middag og stor posjon grøt på kvelden.(er 8 mnd,da..)

Men man må nå bare prøve seg fram..

Annonse

Min gutt er nå 5 mnd, og vi driver og prøver oss frem. Begynte med litt havregrøt da han var 4 mnd (han er ganske liten, selv om jeg har nok melk. Var liten da han ble født), men det likte han LITE.. Gikk over til maisgrøt, som jeg blander med vann da jeg ikke gidder pumpe meg. Det går ned, men han er ikke overivrig akkurat!

Han har sovet rundt siden han var ca 4-5 uker gammel, så jeg har vært heldig. Kanskje det var tilfeldig, men her en kveld åt han mer grøt enn han pleier og da våkna han 2 ganger i løpet av natta og måtte få melk. Uff, håper ikke det fortsetter.

Ellers begynte jeg også å gi most potet og gulerot da han var 4 mnd, og det falt i smak:) Så det har vi fortsatt med, men det er jo middag og gjør ikke utslag på nattesøvnen.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...