Gå til innhold

Noe med positive opplevelser med keisersnitt og som ikke har hatt komplikasjoner?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

JAAAAAA! Jeg tok keisersnitt for litt over 6 mnd siden, og syns det var en kjempe flott opplevelse. Jeg hadde planlagt KS pga trangt bekken og barnets stilling. Grudde meg veldig i forkant, men det gikk virkelig over all forventning. Smertefritt og behagelig, og jeg var i kjempe form etterpå, og hadde heller ikke smerter i såret når jeg var oppe og gikk, følte meg heller veldig støl! Trodde virkelig ikke det skulle gå så bra! Hadde en liten infeksjon (innvendig) etter 5 uker, noe som forøvrig kom frem på en blodprøve og som jeg ikke kjente selv, så jeg vil vel ikke akkurat kalle det en komplikasjon. Nå er arret tynt og fint - man kan nesten ikke se det!

Så alt ialt: kjempe positivt!

Har bare hatt positive opplevelser i etterkant. Har ikke hatt noen former for komplikasjoner el noe, og arret er som en tyyyn lys strek under trusekanten. Var jo selvsagt vondt i tiden etterpå, men ikke så ille som jeg hadde trodd på forhånd.

Jepp, meg ;)

Jeg har hatt det perfekte ks.

Begynte med en anestesilege som sa; nå banker jeg på ryggen din, og så sa ferdig, og jeg lå enda å vente på stikket, og trodde han ikke før jeg kjente at beina forsvant.

Kirugen var kjempeflink. Merka ikke at hun skar. Merka ikke at hun begynte å ta ut ungen, som for øvrig ble vekt fra middagshvilen sin og ILLSKREK før hun ble tatt ut. Dessuten stifta hun meg nydelig igjen.

Hadde det kjempefint på overvåkninga med en "masende" engel som kom hvert femte minutt og lurte på hvordan jeg hadde det, og som lot pappaen sitte hos meg så lenge jeg ville.

Etterpå skulle jeg opp på avdelinga, og da kom til og med en jordmor som ble med på oppkjøringa.

På avdelinga ble jeg dullet skikkelig med, stelt, matet og pusset opp før jeg ble kjørt opp på nyfødt intensiv hvor tøtta mi lå. Dullet med på første kveldsskiftet også, bortsett fra ei standhaftig ei som "beordret" meg vennlig ut av senga og ut på "tur" ;) Fikk forresten enerom.

Hver dag jeg lå der ble såret mitt sjekket og bandasjer skifta. Jeg fikk meget god oppfølging og rapport på tøtta mi hver morgen.

Jeg fikk to cm villkjøtt underveis og det ble tatt seriøst og ordnet med rensing og lapsisstift.

I dag, syv måneder etter er arret mitt borte. Jeg lette i sted, og fant det rett og slett ikke igjen ;)

Konklusjonen min blir at jeg tar heller ti ks enn en tur til tannlegen ;)

Jeg hadde oxo det perfekte ks....var planlagt og d gikk så utrolig fint!!!!fikk se gullet og alt med en gang han kom ut...

og sånn i ettertid har jeg ikke hatt noe problemer...var jo vondt de første dagene mn jg var på bena på kvelden og fikk han 12.55:)

arret er kjempefint nå og magen min er nesten flat igjen...hehe...har gått ned 20 av de 25 jg la på...og d har gått 2 mndr

• 3 uker senere...

Jeg har gode erfaringer. Det var et hastekeisersnitt da, men har ikke hatt problemer i ettertid. Var oppe og gikk dagen etter og reiste hjem etter 4 dager. Var jo ganske øm i såret, men det gikk så fint atte, ingen betennelse eller noenting. Og magen er fin og flat, men arret viser jo da.

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg hadde planlagt KS for 7 mnd. siden. Synes det gikk kjempe greit. Hadde vært nervøs ei stund før. Synes det gikk fort og greit. Alle som var tilstede under KS var så flinke og oppmerksome. Følte heletiden at jeg var i trygge hender. Var selvsagt litt rastløs da jeg lå på oppvåkninga å ventet på at spinalbedøvelden skulle gå ut, men omsider fikk jeg opp til føden. Hadde veldig vondt i to døgn men så gikk det bare oppover. Arret mitt vises nesten ikke heller. Jeg blødde 8 uker etterpå, men det hadde jeg vel gjordt uansett så det er jo ikke KS sin feil da...:) Sitter igjen med en mye mer positiv opplevelse av det enn jeg hadde trodd ja.

Jepp! Har hatt tre hastekeisersnitt (siste skulle være planlagt, men så gikk vannet så alt for tidlig). Alle 3 har vært fine opplevelser. Har vært i storform hver gang, fått flat mave og pent arr i allfall etter de to første. Nå er det bare 10 uker siden det siste, så flat er jeg jo ikke enda da, men lever i troen på at alle gode ting er 3 ;-)

• 2 uker senere...

Planlagt ks pga smerte-angst her.

Det var heilt uproblematisk.

Det vondeste med heile greia var faktisk å ta av bandasjen 4 dager etterpå når litt hår satt fast i tapen....

I dag, 7 mnd etter er arret mitt en fin tunn lilla strek, har ikke følelse akkurat rundt der, men det gjør da ikke noe.

Hadde lest så mye om hvor grusomt det var på forhånd.

Men nei, KS var fantastisk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...