Steinbukk77 Skrevet 8. juni 2006 #1 Del Skrevet 8. juni 2006 I dag eller i morgen blir jeg tante for første gang... Min svigerinne ble satt igang for et par timer siden (14 dager på overtid). Jeg hadde trodd jeg skulle takle dette fint. Har jo vent meg til tanken at de skal bli tre. Men nå sitter jeg å gråter en skvett, og jeg kjenner på meg at det blir mer enn en skvett. Det er i dag fire uker siden jeg og mannen min reiste tomhendte hjem fra sykehuset. Vår lille gutt døde i min mage bare 22 uker gammel. Jeg vet at om noen dager har jeg vent meg til tanken på at tantebarnet er født og vil mest sannsynlig bare være glad for at det er født. Kommer jo sikkert til å bli kjempeglad i den lille. Men jeg må si at det er vanskelig med to så motstridende følelser på en gang som sorg og glede. Jeg og mannen min har blitt enige med de fødende om at vi skal få komme på barselbesøk på sykehuset utenom at dems foreldre er der. Jeg og mannen min trenger å få litt tid alene med de tre på sykehuset å få lov til å reagere som vi ønsker. Ikke føle oss beklemte da jeg (mest sannsynlig) begynner å gråte. Vi har snakket mye om denne situasjonen etter at vi mistet og det er full forståelse for at det kan bli litt vanskelig for oss i starten. Jeg er heldig som har en slik flott familie Men jeg ønsker over alt i verden at jeg skal klare å føle bare glede da vi kommer opp på sykehuset. For det unner jeg de nybakte foreldre. Skal prøve å holde alt det vonde inni meg, men det blir vanskelig... Jeg er helt sikker på at det blir vår tur en gang også til å ligge på sykehuset med en liten levende krabat i armene . Så håpet er der. og da lever man lenge på det ) Nok sutring fra meg i dag. Har det egentelig ganske bra men av og til tar følelsene overhånd. Takk til de som leser. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5296808-vanskelig-dag-i-dag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbærsjokolade Skrevet 8. juni 2006 #2 Del Skrevet 8. juni 2006 Uff, jeg føler sånn med deg og vet nesten hvordan du føler. Min beste venninne har termin om ikke veldig lang tid og jeg gruer meg allerede til besøket på fødestuen. Burde kanskje snakke med henne slik som du har gjort med din familie slik at jeg kan komme dit alene eller kanskje vente til de er reist hjem med å besøke. Vet jeg kommer til å begynne å gråte og bli lei meg når jeg egentlig skal være bare kjempe glad på deres vegne. Det er så vondt å ikke klare å være en del av hennes graviditet. Føler nesten at jeg skyver meg litt unna..selv om jeg ikke vil. Det er jo ikke henne jeg er redd., men den voksende magen hennes og alle andre voksende mager.. Jeg har mistet to ganger nå, begge i uke 11. Så jeg ønsker deg all lykke til, og vit at du ikke er alene med disse vansklige følelsene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5296808-vanskelig-dag-i-dag/#findComment-5297034 Del på andre sider Flere delingsvalg…
susse Skrevet 9. juni 2006 #3 Del Skrevet 9. juni 2006 Hei vennen! Nå sitter jeg og griner også. Sikkert forde at dette bringer fram noe vendig kjent. For 7 mnd siden fikk min lillesøster sin førstefødte. Det var kjempe tøft. Vi hadde ikke sagt til noen om at vi sliter med å i det hele tatt bli gravide. Alle spurte meg: er det ikke fantastisk å bli tante? Eller de sa: den mest fantastiske følelsen etter å bli mor er å bli tante.! Men jeg kunne ikke med min beste vilje finne denne følelsen. Jenten var kjempe nydelig men jeg var bare trist. Følte meg kjempe slem og stygg for det var jo ikke det at jeg ikke ønsket min søster denne lykken. Jeg lette lenge etter denne fantastiske følelsen men fant den ikke. Etter en stund kom den faktisk snikende mer og mer. Nå kan jeg ikke få vært nok sammen med min niese. Hun er verdens herligste unge. Jeg tar bilder til den store gulmedalje og filmer så sant det er mulighet. Det er kjempe gøy hver gang jeg får en melding om noe nytt hun har gjort. (Og stolt sier jeg at hun likner på meg selvom sikker alle andre også ser at de likner på dem.... ) Det er godt at du har familie rundt deg som vet hvordan du/dere har det og tar hensyn til deg/dere. Det er helt lov å føle seg trist i forhold til dette. Og ikke stress hvis du ikke klarer å glede deg. Det er helt naturlig. Har du behov for å skrike ut er det bare å gi en liten lyd Og jeg kan love deg at de gode tante følelsene kommer på sikt! Stor varm klem til både deg og din mann! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5296808-vanskelig-dag-i-dag/#findComment-5306696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
marie:):) Skrevet 9. juni 2006 #4 Del Skrevet 9. juni 2006 hei hei..... jeg skjønner godt at det er tøft for deg/dere. jeg ble veldig lei meg når jeg leste innlegget ditt. lykke til videre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5296808-vanskelig-dag-i-dag/#findComment-5307567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå