Gå til innhold

Tips om alternative bæreseler.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg klikket meg inn på utstyrsdebatten for å spørre om tips til bæresele, og da lå ditt innlegg øverst, det er jo litt pussig.

jeg hadde babybjørn sist, og syns det var noe ræl. denne gangen vil jeg ha et bæresjal e.l., og vil også ha tips fra noen med erfaring.

Hav har dere brukt, hvordan likte dere det, positive og negative sider.

Hva er best og hvorfor?

Etter å ha hørt at enkelte får vondt i ryggen av baby bjørn bæresele, kjøpte jeg meg et bæresjal fra babyslynga.no.

Reklamerer for disse på høyre side av dinbaby som du kanskje ser.

450 kr, 5 % rabatt dersom du bruker rabattkode BM066 + 80 kr i frakt = 507,50 totalt.

Dyrere på andre nettsider har jeg sett.

Ei anbefalte å gå for den med ring, siden den uten ble litt vanskelig å fikse hvis du er "fersk" innen sjalbæring.

Barn med kolikk roet seg i dette sjalet, og enkelte barn sov godt i dette sjalet pga at barnet føler likhet med det å ligge i magen..

Kan bruke det som hengekøye ved å feste den på hver side i lekegrinda også..*kjekt*

Tok en nøytral mosegrønn farge slik at jeg kan bruke den til flere barn, og slik at kanskje barnefaren får lyst til å bruke det..=)

Har tittet på mye forskjellig, men følte dette virkelig var tingen!

Eg liker mei tai best, no. Men begge mine er over 1 år. Eg har brukt/bruker slynge, sjal, ergo og mei tai.

Mei tai er kjempe enkelt å sy sjølv, eg kan ikkje sy, men har sydd gode mei taiar som eg fint kan bære elste jenta mi på 17 kg. Oppskrifter ligger bl.a på hobbysida her, og på sysida på tettinntil.com. Elles kan det kjøpast frå t.d. www.krusedull.net, www.ohelene.net, www.colibribaby.com eller www.dotedot.com

Ergoselen som dei selger på babyslynga (reklame til høgre) er heilt super, men eg begynte å bruke den først ved 5 mnd. Ellers så selger www.alveslottet.no nokre bæreselar som skal vere bra. (Patapum)

Sjal og slynge er også fint! Sjal kan du bruke lenger, fordi du får fordele vekta på begge skuldrene. Slynge er fint til babyar, og kort bæring med større barn.

Dette vart fort og gale skrive, men det er det EG meiner... andre meiner sikkert noko anna. Eg har masse forskjelleg bæretøy, alt til sitt bruk...

Eg er skrekkelig glad i sjalet mitt. MeiTaien er heller ikke å forakte. Et lettvint alternativ er lommeslynga, og ei slynge. Skulle eg være så heldig å bli mamma ein gong til, vil eg og ha eit elastisk sjal. Til dei litt større er ein formsydd sele superduper.

Det finnes etterkvart ei lang rekke nettbutikkar både i Norge og utanfor. Den mest fullstendige oversikta over ulike produkt, merker og butikkar har eg funne på tettinntil.com Der kan du og finne brukt for ein rimelig pris.

Det er utrulig deilig å bære barnet sitt tett inntil seg, og utrulig deilig å sleppe den meget ubehagelige babybjørnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...