Gå til innhold

samboer bryr seg så lite...

Anbefalte innlegg

han gidder ikke være med å handle inn ting og tang til babyen.

er så vidt han tar på magen min. spør om han vil smøre inn magen min når vi skal legge oss,men han kommer alltid med en unnskyldning.

spurt om han kan kjpøe hentesett når jeg havner på sykehuset,nei det kunne jeg få søstra mi til å gjøre.vært på sykehuset pga sterke kynnere\svake rier,da måtte søstra mi være med. hn sa at det var ikke så alvorlig enda så jeg kunne ta med hu istedet. han ville være med fødsel,men han kom ikke til å tilbringe så mye tid på sykehuset når vi ligger på barsel. han liker seg ikke på sykehus sier han. hvem er det som gjør det da?og jeg måtte være klar over det at jeg kom ikke til å få noe gave av han når jeg hadde fødet.(det er jo greit,men trenger ikke si det på en kvalm måte for det)

jeg prøver å prate med han om ting som bekymrer meg og sånn,men får ingen respons. han prater bare om jobben sin og bilen han holder på å pusse opp.

jeg kunne ønske han engasjerte seg litt mer bare.

:-(

takk for at du gadd å lese dette,selv om det var langt og bare masse klaging...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5296144-samboer-bryr-seg-s%C3%A5-lite/
Del på andre sider

Fortsetter under...

uff, føler med deg!! har hatt det litt slik selv, men ikke fullt så ille.... du bør snakke med han før bebissen kommer, for etter fødsel er du enda mer i ubalanse viss du skjønner hva jeg mener...?? trenger kanskje enda mer støtte da...

ønsker deg all muli lykke til!!

hilsen snart mor til to.

Det var ikke lang og masete klaging, disse sidene er her nettopp for at vi gravide skal kunne dele både gleder, bekymringer og skuffelser...

Det er ikke rart at du reagerer. Det hadde jeg også gjort. Min mann har mye å drive med (bygger hus!) og jeg føler nesten at jeg går gjennom denne graviditeten alene, men han stiller opp på sykehuset hvis det er noe. Han er heller ikke glad i shopping, så her er det jeg som ordner alt, men som sagt har mannen min en god unnskyldning, han har tross alt annsvaret for at huset blir ferdig, det er viktig det også.

Hvis din samboer hater shopping like mye som min, så er det ikke så mye vits i å tvinge ham til f.eks å kjøpe hentesett. Det har sikkert du mye større glede av å gjøre selv? Når det gjelder de litt større tingene så kan jo du bestemme hva dere skal ha, men kreve at han i det minste er med og "godkjenner" kjøpene og hjelper til med kjøring/montering osv. Ønskedrømmen er selvsagt at mannen er med på alt, men desverre så er det nok slik at det ofte er vi jentene som ordner opp da mange mannfolk ikke har interessen. Det kan jo virke som om han fortrenger at han skal bli far, håper inderlig at han våkner når babyen kommer. De fleste snur tvert om og blir oppslukt av babyen når den er født. Ja, håper han får mere lyst til å være hos deg på føden enn å skru på bil... og gjør han ikke det så er han ikke mye å samle på! Lykke til, håper alt ordner seg!

kjære HI!

dette var trist.har ikke så mange råd og komme med, men det er nok lurt som "snart mor til to" sier, snakk med ham nå, ikke vent til etter fødselen.

kanskje du kan snakke med søsteren din?

ellers vil jeg bare ønske deg masse lykke til og gi deg en stor trøsteklem:-)

Samboeren min er også helt uinteressert i babyn i magen, tror ikke han skjønner at det snart kommer en baby til her. Han har feks kjent spark en gang, og det var etter termin. (er en uke over nå) Da skrek han høyt og syns det var kjempeekkelt:) Men han er helt fantastisk med lillejenta vår på to år. Han klarte ikke forholde seg til henne heller når hun var i magen, men med en gang hun kom ut ble han verdens beste far.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...