Gå til innhold

Ang dette med fødselspenger..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lærling, og har samboer. Hvis jeg blir gravid nå, hva har jeg rett på da? Av penger?

Noen som vet?

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er akkurat ferdig som lærling nå og gravid. Fødselspenger har du rett på hvis du har vært i inntektsgivende arbeid i minst 6 av de 10 siste mnd før du går ut/ville gått ut i permisjon.rekker du å bli ferdig med lærlingetida di førdu får eller? I tillegg får du vel banretrygd på i underkant av 1000kr i mnd tror jeg.....

klem

Skrevet

Jeg er også lærling, med en liten jente i magen. Før jeg ble gravid jobbet jeg ganske mye de 16 siste mnd mens jeg gikk på skole. Jeg har fått vite at jeg da har krav på penger ut i fra de siste ti mnd jeg har jobbet + fødselsstipend siden barnet kommer under utdanningen.. og siden jeg ikke er rettslærling som de kalte det ( har gått på vgs i 4 år, og du er rettslærling dersom du har gått 2/3 ), har jeg rett på ca 8000 kr i mnd i stipend ( + - ). Men dersom du har samboer som har vært i jobb, kan det være at han også har krav på fødselspenger... sjekk det opp med trygdekontoret i nærheten av der du bor. Barnetrygden kommer i tillegg på 900 og noe... husker ikke det i farten.. Håper det var litt til hjelp..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...