Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hatt så mye hvitaktig utflod.. Ingen kløe men gjør det noe å bruke canesten om man ikke har sopp? Tenkte å gardere meg til fødsel for har hørt at de med sopp kan både smitte barnet å få vondt/problemer med amming.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har noen irritasjon nedentil og /eller ingen vond lukt fra underlivet er utfloden din mest sannsynlig helt normal. Mye hvitaktig utflod er da normalt under svangerskap ifølge gravide-bøkene mine...

Skrevet

Jeg klør ikke når jeg får sopp, merker det på at slimhinnene og kjønnsleppene blir ømme og såre, og på at det blir mye utflod. Tror ikke det gjør noe å bruke canesten, men det er jo bare å ta en kjapp telefon til legen eller jordmor.

Skrevet

Er også blitt veldig tørr der nede under sex o.l.. Aldri hatt problemer med det før. Vanlig under graviditet eller?

Skrevet

Helt normalt!

Skrevet

Babyen kan bli smittet av sopp under fødselen,i munnen.Skaper litt vanskeligheter under amming men babyen kan kjapt behandles.

Canesten er fin å bruke under svangerskap.

Skrevet

Nei, sopp trenger absolutt ikke å klø. Jeg har vel hatt sopp en fire ganger og bare en gang klødde det. Ellers er det tilfeldig at det har blitt oppdaget ved GU og en gang av at mannen min hadde fått det (jeg merka ingenting). Jeg har ingen av gangene hatt økt utflod eller vond lukt.

Skrevet

Det trenger ikke å være soppinfeksjon... Det er jo normalt å ha masse utflod i svangerskapet...:) har en del utflod selv. tror du kan ta d helt med ro,man får en del kløe og svie hvis man har sopp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...