Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ikke hemorider da jeg var gravid, ikke som jeg merket iallefall. For en uke (kanskje 2?) siden merket jeg at det gjorde vondt når jeg var på do. Pluss at det kom litt blod på papiret. Så "gikk det over" nesten, ble iallefall mindre vondt..helt til i dag.

I dag var det blitt kjempevondt igjen, og det kom "masse" blod.

Er dette hemorider? Eller har jeg bare en rift eller sår eller noe?

Kjenner at det er ubehagelig fortsatt, og det har det ikke vært før.

Hvordan finner jeg ut om det er hemorider eller rift? Skal på 6-ukers kontroll til uka, sjekker legen etter sånt?

Uff, vil ikke gå på do igjen! hehe

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5295706-hemorider-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, jeg er en erfaren hemoride-lider.. Fikk de for fullt under graviditeten og de har nu kommet tilbake for fortsatt hetsing av min stuss... Du kan ha innvendige hemorider, i så fall kan du få kjøpt stikkpiller reseptfritt på apoteket. Du kan jo prøve å kjenne forsiktig etter med en finger om du kan kjenne en kul eller flere innenfor endetarmsåpningen. Selv har jeg stort sett bare erfaring med de ytre, og de kan man ikke ta feil av. Forøvrig, dette er ikke flaut å ta opp med helse personell som lege eller apotekere. De får nok oftere spørsmål om sånt enn vi kan drømme om..

Lykke til. :-)

Annonse

..eller sheriproct eller xyloproct/xylocain. Sistnevnte er også bedøvende og var det jeg brukte under svangerskapet. Alcosanal er det veldig forskjellig fra person til person hvor godt den virker. Noen har veldig god erfaring med den mens noen, sånn som meg, ikke syntes den hjalp noe særlig.. Men den må brukes som kur. Altså, brukes over tid. Les pakningsvedlegget så står det der. Du kan jo bare prøve deg frem.. Lykke til. :-)

Huff, skjønner akkurat hvordan du har det.

Jeg fikk selv problemer 14 dager etter fødselen. Hadde utvendig hemoride itillegg til rift i endetarmen, analfissur... Var helt jævlig, men fikk beskjed at det var ingenting å gjøre bortsett fra å smøre på salve. Brukte sheriproct og xylocain.Vil også anbefale deg å bruke duphalac som du får kjøpt på apoteket, det er et mildt avføringsmiddel som går bra å bruke mens du ammer...(bruke det de første 5 mnd etter fødselen!!!) Hør med legen din på 6-ukers kontrollen så får du iallfall resepter på det du trenger!!!

God bedring til deg fra meg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...