Gå til innhold

tok en cb til, svakere strek...?


LisaColli

Anbefalte innlegg

har det noe å si? eller er jeg bare hysterisk? første gangen jeg testet positiv, 3 dager etter ikm, ble streken omtrent slik som vist på pakken. tok en til en uke etter, som var VELDIG sterk og mørk blå. er nå 8+2, og bare måtte bruke opp den siste testen. og den ble omtrent som test nr 1. kan det være MA? iiiik, skulle aldri ha tatt testen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

må bare legge til at jeg har ømme pupper enda, og kaster opp hver dag.. men har hørt at det kan skje.. sikkert bare jeg som overdriver...

noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor driver dere og tester igjen og igjen når dere allerede har testet positivt og har masse symptomer?

 

Hjemmetestene inneholder kjemikalier som reagerer på HCG-hormon, som skilles ut i urinen kun hos gravide kvinner. Konsentrasjonen av hcg er sterkest i starten av svangerskapet, og avtar gradvis i det 1.trimesteret. Det kan derfor hende at tester som blir tatt når en er et stykke ut i trimesteret viser svakere resultat enn ved starten av trimesteret. En er likevel akkurat like gravid.

 

Er du fremdeles usikker, så stikk til legen og få tatt en blodprøve :) Hvis du ER gravid så betaler du jo ikke for den uansett... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, si det! tenkte selv at det ikke var noe vits, men måtte bare.. :P

 

avtar hcg i 1 tri? da blir det jo noe annet. trodde det steg hele svangerskapet. tror egentlig ikke det er noe galt, men er så nervøs etter jeg hadde SA i april..!

 

jaja, takk for raskt svar ka-ping:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er intet orakel, men jeg var ganske sikker på at mengden hcg avtar i løpet av svangerskapet. Det øker i starten ja! Jeg skal sjekke om jeg finner en link jeg :)

 

skjønner godt at du er nervøs pga SA, jeg hadde som sagt tatt en blodprøve hvis jeg var deg. Det er fullstendig unødvendig å gå rundt og bekymre seg når det er en enkel sak å avkrefte at det er noe muffens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Når du er gravid, produserer kroppen hormonet hCG (humant koriongonadotropin). Mengden hCG i kroppen øker raskt de 12 første ukene av graviditeten. Klikk her hvis du vil se en animert visning av dette. Selv om mengden hCG når høyeste nivå etter 7–12 uker, finnes det fortsatt i kroppen i større mengder enn normalt under hele graviditeten og frem til 3 uker etter fødselen. Hvis du spontanaborterer eller tar abort, er hCG-nivået forhøyet i opptil 9 uker."

 

hentet fra ClearBlues egne hjemmesider:

www.clearblue.info

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...