Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lille fiol

hei og tusen takk for svar det satte jeg utrolig stor pris på, har vært opptatt i det siste og er heller ikke inne her hver dag. leste også svaret ditt til snøfilla om DNA og det var veldig interresant. du gir så klare og greie svar uten mye om og men og det liker jeg :-).

vel, ja jeg har mange spørsmål men jeg vet ikke helt hvor mange jeg skal komme med nå eller hvor jeg skal begynne. jeg er 38 år og føler kniven på strupen, min mann har utrolig dårlig sædkvalitet. vi har to misslykka forsøk bak oss ett for noen dager siden.

jeg har alltid hatt lyst til ¨å dra til Ciconia og Århus (.. ja det var jo også et ønske..) , og jeg var i kontakt med dem før vi prøvde her i spania hvor vi bor. det svaret og den enorme hjelpen jeg fikk uten engang å være deres pasient var helt utrolig fantastisk, og ja vi kommer til å dra dit neste gang tror jeg da...

det jeg lurer på er hvordan er prosessen . blir det mange dannmarks turer eller kommer dere ca en uke før og det er det. hva sa de om DNA problemet deres. er det vanskelig å forstå medisineringen dems . spraya dere. jeg har ikke spraya her men tatt noe som heter Prokrin i form av injeksjon, som jeg tror de bruker her i stedet for spray, og deretter Gonal og Menopur og til slutt Ovitielle eggløsnings sprøyta. vel tror dette er nok for nå og masse lykke til videre for deg.

klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5295347-til-hms/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen!

Ja, må si at Ciconia virkelig lever opp til alt det positive folk har fortalt om dem.

Kjenner til det der med kniven på strupen, ja. Selv blir jeg 37 om bare noen dager, og om vi skal rekke å få 2 barn (det er liksom håpet) før "fristen" går ut, måtte vi i grunnen sette igang. Nå ser det ikke ut som som det blir to i slengen her, så vi må vel en tur nedover igjen om et år eller to.

Så til spørsmålene dine:

1. Vi dro nedover kun èn gang. Vi var der i 6 dager (tok det som en miniferie), men hadde nok klart oss med 4 og til nød 3 dager. Uttak på tirsdag, innsetting på torsdag. Vi hadde også en samtale på forhånd på mandag, med en veldig hyggelig sykepleier som svarte oss på alle mulige spørsmål og som fortalte litt om gangen i dette her.

2. De nevnte ikke DNA-problemet med ett eneste ord. Er ikke helt sikker på om det er fordi de overså det, ikke så det som noe problem, eller ikke hadde fått det med seg. Vel, jeg skrev i allefall ALT om våre problemer, så informert var de i alle fall.

3. En god stund før vi skulle nedover fikk vi en behandlingsplan med resept på spray, sprøyter og eggløsningssprøyte. Jeg brukte Synarela spray ca. 14 dager før jeg begynte med sprøyter. Tok Puregonsprøyte en gang om dagen og sprayet fortsatt 2 ganger om dagen. Ca. 2 døgn før vi skulle på uttak, tok jeg eggløsningssprøyta Ovitrelle.

Jeg fikk i tillegg akupunktur før og etter innsetting. De har visstnok veldig gode erfaringer med det.

Det tror jeg var alt så langt.. men bare spør mer om du føler for det!

Skal på ny UL igjen på søndag og begynner å bli litt spent allerede. Har jo allerede hatt to UL, men alltid like spennende å se om alt er som det skal være.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5295347-til-hms/#findComment-5299211
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...