Gå til innhold

Hvor mange strikker hentesettet?

Anbefalte innlegg

Jeg har strikket hentesett til alle mine snart 4 barn. Og det er bare den ungen som det er strikket til som har brukt sitt eget sett.

Kan jo bli en utfordring med strikk i juli, men men...

Har aldrig hørt om at pappan skal kjøpe settet etter at ungen er født. Syns det er kjempe kos å få strikke bitte små babyplagg.

Noen andre som har strikket?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5295127-hvor-mange-strikker-hentesettet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er ikke flink til å strikke.. men har strikket noen små sokker.. som babyen kan ha på seg vis hun blir kald på beina:)

Hente settet har jeg gitt faren i oppdrag å ordne, aner ikke hva han kommer til å velge ( men en liten anelse har jeg.. at moren hans hekler noe.. for han sa han ønsket noe laget spesielt til var prinsesse;)

Er dessverre ikke flink nok til å strikke. Har snart strikket en omslagsjakke(?), men orker ikke ha presset på meg til å få noe ferdig til fødselen.. Strikker også en ullbukse, men den skal nok junior få bruke til vinteren..

Vedig kos sånn som du gjør da loppelill, men er det ikke mye arbeid og så får ikke de andre bruke /arve det. Selvom det er helt fint. Men hver og en kan vel bruke sine klær en stund da..

Moren min strikket "hentesett" (jakke, selebukse, sokker og lue i ull) til eldstemann, som den nye babyen også skal få arve. Hvis det fremdeles passer når det blir kjølig nok til å bruke det da:-) Synes ikke jeg trenger mange slike sett i den minste størrelsen. Hun strikker også et sett til denne babyen, bukse og genser i bomull, som er veldig sommerlig og koselig. Så har hun fått oppdrag av meg å strikke et ullsett til i en større større størrelse utpå vinteren.

Jeg liker å strikke litt selv også, men babyklær er på så tynne pinner og med så tynt garn, at jeg liksom ikke orker å gå i gang. Så er moren min flinkere enn meg også. Men denne gagnen har jeg sydd litt småtteri det er også veldig koselig.

Ellers så har jeg kjøpt noe av "henteklærne", ei lys beige bukse i babycord str 50, samt et par søte sokker. Må finne en machende body og lue, tenkte jeg. Hvis jeg ikke finner noe, så har jeg jo masse like fint tøy etter eldstemann. Så det er kjekt å få en med samme kjønn:-) Men jeg synes egentlig at henteklærne skal være nye:-)

Tror pappan her i huset er veldig glad han slipper å kjøpe klærne etter babyen er født. Tror ikke han føler det er hans sterkeste side..Eller kanskje det bare er jeg som vil gjøre det "sjøl"..:-)

Annonse

Når datteren min ble født for 3 år siden, hadde hun samme hentesettet som jeg hadde når jeg dro hjem fra føden for snart 32 år siden :-)

Min mormor som har strikket det, så litt morsomt å gjenbruke det på min datter. Litt usikker på om skal bruke det på nr 2 som kommer i august. Kommer en gutt denne gang. Antrekket er i gult, så kan fint brukes av gutt også, men tenker liksom på det som jenteantrekk likevel :-)

Jeg kan ikke strikke selv, iallefall bare rettstrikk. hehehe... Men har en mor som er superflink. Hun har allerede strikt to sett, i ca 3 mnd. Bukse i bomull litt mindre. Det ene settet er i bomull, og er med sparkebukse, jakke og sokker. Det skal jeg ha til hentesett. Har selv kjøpt en supersøt body til å ha inni.

Synst det er litt trist at jeg ikke kan strikke, er så mye fint, men mor liker å få slike oppdrag, så det er for så vidt greit. Jeg har istede heklet dåpskjole, med lue og jakke! Det er et prosjekt jeg er glad for at jeg bare trenger å gjøre en gang! hehehe... Tok LITT lang tid! Men resultatet ble utrolig bra! Har også heklet bukse da, men er så få oppskrifter på heklet babytøy, det er litt dumt.

Er ikke flink med håndarbeid selv, men har satt mamma på hentesett-prosjektet. Et nydelig, blått sett i bomull!

Har tenkt jeg skal kjøpe meg garn fra Nøstebarn og forsøke å strikke Mor Signes babyteppe nå når jeg skal ut i ferie og permisjon. Det ser ikke så vanskelig ut..... hehe...

Både mor og jeg strikker, og det er mor som er god på hentesett. Jeg strikker liksom litt "enklere" ting enn henne, hun har mer fletter/hull og fiksfakserier mens jeg sjonglerer med farger og mønster på en annen måte. Hun strikker lekreste babyteppene og nydelig babytøy -Heldigvis!

Hvorfor heter det egentlig hentesett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...