Gå til innhold

Første legetime overstått!!!


selfangerkjerringa

Anbefalte innlegg

Jeg har en kjempeflott lege :) Fra å være smånervøs og stressa er jeg nå blitt fullstendig rolig, og gleder meg til resten av graviditeten og alt sammen!

 

Jeg var veldig usikker på termin, men legen kjente på livmor og mente at jeg sannsynligvis er ca 10 uker på vei, kanskje litt mer. Han antok termin rundt nyttår. Det kunne godt bli romjulsbarn, eller nyttårsbarn sa han. Spennende! En tidlig UL ville ikke være til stor nytte, men han sendte rekvisisjon til litt tidligere ordinær UL. Så jeg får sannsynligvis to stk - en uke 16 og en uke 18 :)

 

Han sendte også rekvisisjon til sykehuset så jeg får samtale med jordmor der for å planlegge fødsel og forebygge fødselsangst. Snille legen! Han gjorde det faktisk uten at jeg spurte :)

 

Så nå skal jeg si det til alle at lillegullet mitt blir storesøster til nyttår, og koooose meg med alt det medfører å være gravid!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig! Det er så deilig å bli beroliget når man er urolig! Honnør til legen din! Det var i grunnen lurt å få hjelp til samtale med jordmor på sykehuset for å planlegge fødsel og forebygge fødselsangst. Jeg hadde det ikke gøy mot slutten av forrige svangerskap. Det er snart 5 år siden. Fikk heftig svangerskapsforgiftning og så ikke ut! Hadde masse vann i kroppen og kunne ikke bøye bena for å få på meg sokkene en gang. Fødselen var også grusom bortsett fra å presse ham ut. Men alt var bare kaos. Men jeg synes likevel det virker skummelt med keisersnitt, så jeg tror jeg må ha en god fødselssamtale med dem på sykehuset i forkant så jeg føler meg trygg på at det ikke blir like galt denne gangen. Vet du om det er lang ventetid for slike samtaler siden du fikk rekvisisjon nå i 1. trimester? Kos deg masse meg å gå gravid!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, du er litt lengre på vei enn meg da, misunnelig * Hvor gammel er datteren din?

 

Gutten min er snart 2.5år, blir 3 år når lille spiren kommer,..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en tung og vanskelig fødsel sist, og vil unngå at det samme skjer igjen. Derfor ønsker jeg god oppfølging underveis, og jeg vil planlegge fødslen (så godt det lar seg gjøre) sammen med sykehus og jordmor. Jeg ønsker IKKE keisersnitt, da det er såpass mange ulemper med det. Operasjonssåret kan bli smertefullt og det kan oppstå komplikasjoner, og under en "vanlig" fødsel så settes produksjonen av prolaktin igang (prolaktin stimulerer melkeproduksjonen) - dette mister man ved keisersnitt. Legen min var veldig glad for at jeg ikke tenkte på keisersnitt, hans erfaring var at jenter som valgte det pga vanskelige tidligere fødsler angret i etterkant.

 

Min plan er å sørge for at sykehus/jordmor er MED meg, vet hva jeg vil og at vi har planlagt så godt det lar seg gjøre i forkant. Jeg har også vurdert å ha med meg doula (enten ei venninne eller mamma). Jeg har stor tro på at denne fødselen kommer til å gå helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, datteren min ble to i april, og blir storesøster rundt nyttår. Spennende tider!!! Gleder meg masse :) Hvor gammel er du forresten? Jeg er 79-modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt yngre enn deg 82 modell, starta litt tidlig vi,(mannen er 80modell) skal feire 3års bryllypsdag nå på hawaii =)

 

Du bor ikke i oslo du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har 2-års bryllupsdag i sommer :) Men feiringa blir så som så - vi driver og flytter fra Trondheim og ut til en liten kystkommune, så sommeren kommer til å bestå av flytting og oppussing. Dessuten har ingen av oss ferie i sommer faktisk... hehe... blir kanskje en liten tur i høstferien da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, vi har planlagt denne turen for 6mnd siden, mannen min er selvst. næringsdrivende så må planlegges litt, har nesten ikke ferie ellers, dessverre... men håper kvalmen går over ,orker liksom ikke ligge i solsteiken og spy liksom, lykke til med husflytting, =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...