Gå til innhold

4 kg baby- hvilken kles str skal jeg pakke i baggen? Noen 2. gangs fødene som vet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Frantic

Min nr 2 veide 4300g og var 49 cm lang. Kjøpte str 56 i henteklær, og det passet veldig bra. Str 50 fikk jeg nesten ikke brukt noe av fordi han trakk litt mer andre steder selv om han ikke var så lang. Så jeg vil anbefale deg å ha mest i str 56 :-)

Annonse

Hadde henteklær i str 50 til min første. Han var 3600 gr og 51 cm. Var egentlig for lite etter en uke, men det vil variere fra klesplagg til klesplagg tror jeg.

Jeg ville gått for 56. Jeg venter en baby, som ifølge JM ikke er over gjennomsnittet i størrelse. Jeg har tenkt å bruke 56 for det. Synes ikke den lille skal ha det stramt. Hvis babyen er normalstørrelse eller større for den saks skyld, synes jeg det er fullstendig bortkastede penger med str. 50. Førstemann var gjennomsnittlig på både lengde og vekt 3,6 kg, og 50 cm. Fikk et par bodyer i str 50 som ble brukt i et par dager. Brukte ellers kun str. 56.

Vår andre var 4300g og 52 cm lang, så str 50 var helt uaktuelt for den karen. Gikk fra str 56 til 62 etter en uke eller to. Førstemann brukte heller ikke str 50. Han var 3310g, men 52 cm han også. Men han brukte str 56 litt lengre enn lillebroren.

Så jeg ville valgt str 56. Bedre med litt for store klær, enn litt for små:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...