b@remeg Skrevet 8. juni 2006 #1 Del Skrevet 8. juni 2006 Nå har jeg sitti her inne siden kl 0700, og lest alt jeg har kommet over av reductil, har fått masse info og synspunkter fra dere. Har bare økt i vekt siden jeg sluttet på p-piller i august( 18kg opp) jeg trener og er ganske aktiv, men går ikke ned, så i dag skal jeg til legen å spørre om resept på reductil og da selvfølgelig p-piller, dropper prøvinga for en stund. Er det noen av dere som har hørt om at det går ann å gå opp etter p-pille slutt?? Har gått på yasmin, har jeg en hormon feil? Det skal uansett bli godt å kommet til legen å få tømt seg, har så masse å spørre om, krysser fingrene og håper jeg får reductil( har bmi på34) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5294054-skal-til-legen-i-dag-sp%C3%B8rre-om-reductil/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
TobarnsTurbo Skrevet 8. juni 2006 #2 Del Skrevet 8. juni 2006 Hei! Jeg har en venninne som også har det slik at hun gikk opp i vekt da hun sluttet på p-piller, og ned i vekt igjen når hun begynte med pillene igjen. Litt pussig, i de fleste tilfellene jeg har hørt om har det vært motsatt. Men p-piller inneholder jo hormoner, og det er klart vi reagerer forskjellig på dem, det har vel litt med hvordan vi er satt sammen i utgangspunktet, tenker jeg. For min del ble alt bare tullball da jeg gikk på p-piller, jeg fikk det sånn at jeg gikk opp i vekt, fikk sinnsyke humørsvigninger, ble deprimert og fikk fullt av pigmentflekker i ansiktet... Da jeg sluttet på dem tok det over 2 år før jeg fikk en normal menstruasjonssyklus igjen, og jeg tror det var på grunn av dette at jeg ikke ble gravid... Nå er jeg snart sju måneder på vei, og gleder meg til snart å bli mamma Men etter fødselen kommer jeg aldri til å velge å begynne med p-piller igjen! Jeg vil ikke kludre til hormonbalansen i kroppen på den måten, da velger jeg heller andre prevensjonsmåter. Lykke til uansett hva du og legen finner ut! Klem fra meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5294054-skal-til-legen-i-dag-sp%C3%B8rre-om-reductil/#findComment-5294649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå