Gå til innhold

Barnevakt for første gang...

Anbefalte innlegg

Når hadde dere barnevakt første gang? Da tenker jeg ikke på en time eller to - men en hel kveld på byen......

Jeg sliter littegrann med å gå fra mini på 31/2mnd så lenge altså, samtidig som jeg har kjempelyst på en tur ut etter gammelt! Fullammer enda, også nattestid så får dårlig samvittighet bare ved tanken om å gå fra han så lenge......

Glemte å si at det gjelder 30års dag dette, og det forventes jo også at en kommer.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5293973-barnevakt-for-f%C3%B8rste-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

30-årsdag og 30-årsdag... Går utifra at det er en god venn som fyller år da? Siden det "forventes" at du kommer? Men hvis det var en god venn ville jo han/hun forstå at du ikke kunne være der så lenge fordi du har en baby som trenger deg! Alle forstår det.

Og etter min mening skal ikke ammende kvinner "gå på byen" hvis du med det mener å drikke mye alkohol.Men det er jo delte meninger på det feltet...

Kanskje du burde begynne med å bare gå en liten tur ut, ikke være borte mer enn at par-tre timer til å begynne med?Mellom ammingene, altså? Så får du litt "fri", og behovet for en stor tur på byen døyves kanskje litt?

Jeg synes du kan gå på denne 30-årsdagen jeg, og kose deg en kveld hvis du vil. Pump ut mm eller kjøp bokser med ferdig blandet mme som baby får mens du er borte og til evt alkohol er ute av systemet.. Du trenger jo ikke drikke deg sanseløs (iallefall ikke hvis babyen er hjemme hos dere og du/dere skal ha den neste morgen/natt), og heller ikke være hele natta liksom..

Jeg og sambo var ute på byen og spiste middag og tok noen øl da baby var ca 2,5 mnd vi, han fikk da NAN, mammaen min satt hjemme hos oss med han, og vi hadde han igjen natt og morgen.. Gikk bare bra det! Amma han først utpå dagen etter..

Prøv å legg igjen samvittigheten din hjemme, baby har det bra likevel..

Jenta mi er 6 1/2 mnd, og jeg har ikke vært borte fra henne mer enn tre timer en gang.. Jeg føler ikke for det. Men jeg syns at du skal gjøre det du syns er rikig, og IKKE hva andre syns. Vennene dine må bare respektere det du velger. Babyen klarer seg fint den, så lenge han tar flaske. Men det er nok lurt å ikke drikke seg skikkelig full når babyen er så liten, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...