Gå til innhold

Kan man bli satt i gang pga lav blodprosent eller bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det tror jeg neppe,Det er ikke ofte en blir satt i gang av andre grunner en at barnet ikke har det bra der inne.Jeg hadde bekkenløsning sist og en blodprosent på 9-10,Men ble ikke satt i gang før jeg var 14 dager på overtid..Da jeg var på overtids kontroll var det visse ting dei gikk gjenno,men allt gikk på om barnet i magen hadde det bra..Men det kan jo være forskjellig praksis etter hvor i landet du bor..Dette var i Stavanger..

Annonse

Gjest Frantic

En veninne har hatt sterk bekkenløsning med sine tre barn, og nå med siste ble ho satt igang 3 uker før termin pga dette. Men ho var veldig hard angrepet og har ikke kunnet beveget seg noe særlig siste tiden(hører med at ho faktisk ikke ble anbefalt å få flere barn etter de to første pga bekkenløsningen).

Er nok som alltid en vurderingssak. Angående blodprosenten tror jeg også jernlageret vil spille inn - er det høyt er det kanskje ikke så farlig at blodprosenten blir ganske lav. Men noen grenser for blodprosenten har de sikkert....

Har du så lav blodprosent vil du nok heller bli satt på en skikkelig jernkur for å få den mest mulig opp før fødselen. For da går man jo enda mer ned pga blodtap.

For øvrig kan jeg ikke skjønne at det går an å gå igjennom en fødsel på naturlig måte med 6-7 i blodprosent. Jeg hadde 7 etter forrige fødsel siden jeg mistet 1,5 liter blod, og klarte ikke å komme meg ut av senga på to dager. Etter det klarte jeg ikke å holde hendene over hodet for å vaske håret en gang. Skulle egentlig hatt blodoverføring, men slapp pga god allmentilstand.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...