Gå til innhold

Legen min...

VinterSol+2

Anbefalte innlegg

var hos legen i dag, og hadde en liten prat om litt av hvert, bl.a prevansjonsmidler.

Og jeg stusser litt over det han sa.

Jeg bruker NuvaRing p-ring inntil videre, fordi jeg har blitt så rørete av disse pillene. I det siste har jeg lurt på om jeg kunne ha blitt gravid i den ringfrie perioden (bortfallsblødning osv) fordi jeg har hatt så mange merkelige symptomer.

Så jeg spurte. Om det var mulig å bli gravid i den ringfrie perioden, og da svarte han dette;

"dette er et veldig vanlig spørsmål, og svaret er NEI. Du kan IKKE bli gravid i den ringfrie perioden, akkurat som du IKKE kan bli gravid i den pillefrie perioden når du går på p-piller, eller tilsvarende i sukkertablettperioden for den typen p-piller, eller p-plaster eller noe tilsvarende. Dette er IKKE mulig fordi p-hormonene gjør noe med ..." og her husker jeg ikke hvilke ord han brukte, men dette med livmor og egg som ikke fester seg osv..

Men her inne er det jo flere som hevder å ha blitt gravid tilogmed i pilleperioden!

Skjønner ikke at han kunne være SÅ bombastisk!?

Ok at jeg ikke er gravid, lissom, men at det OVERHODET IKKE ER MULIG at jeg kunne ha blitt det, virker litt for skråsikkert??

Eller er det lissom sånn at p-piller er absolutt sikrest i den perioden du IKKE spiser dem?

Merkelig altså!

Fortsetter under...

ja, ikke sant?!

Syns denne legen var litt voldsomt bombastisk!

Så inne på Bli Gravid-sidene også, at flere av dem hadde opplevd å få mensen både en og to og tre ganger mens de var gravide og gikk på prevansjon.

Da syns jeg virkelig det er rart av legen å være så sikker.

Men takk for svar!!

Får vel bare fortsette å planlegge prøveperioden da.

(men jeg har IKKE testet. for da kan jeg lissom late som om det kanskje sitter en spire likevel. Har jo ikke hatt tr enda. begynnende desperat, jeg?? neida...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...