Gå til innhold

Vil DU hjelpe tuppa mi? Hu har hard mage...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...har hard mage etter at vi begynte med grøt.

Malt blir hun dårlig i magen av, så det er uaktuelt.

Sviskesafdt fra nestle...tja, hun drikker ikke nok tydeligvis, for det har iallefall ingen effekt så langt, ca 1/3 glass pr dag.

Tips mottas med TAKK.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir hun dårlig i magen, eller bare altfor løs i magen av malten? For hvis det er sistnevnte, så er det bare å redusere mengden malt litt, så fungerer det som det skal. Har ingen andre triks og tips å komme med men......

Skrevet

hun er straks 6 måneder.

Vi prøvde malt når hun hadde kolikk, og opplevde at grininga, prumpinga, og avføringa ble værre.

Virket som om det "gjæret" i magen hennes.

Skrevet

samme prob me min jente på 6 mnd..

d eneste som hjalp var sviskesaft blanda i grøten.pluss sviskesaft på skje i tilegg..

Skrevet

Lag din egen sviskesaft. lag sviskepure ved å koke sviske og mos med stavmikser. aprikoser

Skrevet

Sviskesafta fra Nestle funker ikke her...inneholder bare 7 % svisker, så damå de drikke mye.

Her lages det sviskepurè...koker svisker uten sten i ca 15 min. Moser de med stavmikser/i food prosessor med litt av kokevannet.

Gir henne noen skjeer blanda i grøten hver kveld. Kan og gi henne bare purèen så fort du har laga den.

Men, husk...det blir myyyye avføring i starten. Ble det her i alle fall...hun hadde vært hard noen dager:o)

Skrevet

prøv med litt lactulose, fås på apoteket:) det har jeg fått anbefalt av HS i allefall. og lykke til altså, her har jeg ei snuppe på 3 mnd, som også sliter med hard mage, og det er ikke no morro nei! jeg prøver fortsatt med malt og har prøvd litt sviskesaft jeg da, men HS sier i allefall at om det ikke fungerer, så er det helt trygt å prøve lactulose, håper det ordner seg:)

Skrevet

Kjøp linfrøolje på helsekost og bland 1/2- 1 ts i grøten. Funker kjempefint.

Ellers brukte jeg å lage hjemmelaga sviskesaft. Mye bedre effekt enn den du kjøper.

Skrevet

poden min har også sliti med det problemet der.. jeg fikk beskjed på HS om å prøve med most pære, det funka bra.. har også i ettertid hørt at man kan gi kiwi.. Det elsker han i huset her..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...