Anonym bruker Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 ...har hard mage etter at vi begynte med grøt. Malt blir hun dårlig i magen av, så det er uaktuelt. Sviskesafdt fra nestle...tja, hun drikker ikke nok tydeligvis, for det har iallefall ingen effekt så langt, ca 1/3 glass pr dag. Tips mottas med TAKK.
Gjest Skrevet 7. juni 2006 #3 Skrevet 7. juni 2006 Blir hun dårlig i magen, eller bare altfor løs i magen av malten? For hvis det er sistnevnte, så er det bare å redusere mengden malt litt, så fungerer det som det skal. Har ingen andre triks og tips å komme med men......
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2006 #4 Skrevet 7. juni 2006 hun er straks 6 måneder. Vi prøvde malt når hun hadde kolikk, og opplevde at grininga, prumpinga, og avføringa ble værre. Virket som om det "gjæret" i magen hennes.
snart 2 små:) Skrevet 7. juni 2006 #6 Skrevet 7. juni 2006 samme prob me min jente på 6 mnd.. d eneste som hjalp var sviskesaft blanda i grøten.pluss sviskesaft på skje i tilegg..
1-2-3 nå må det skje:-)) Skrevet 8. juni 2006 #7 Skrevet 8. juni 2006 Lag din egen sviskesaft. lag sviskepure ved å koke sviske og mos med stavmikser. aprikoser
*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· * Skrevet 8. juni 2006 #8 Skrevet 8. juni 2006 Sviskesafta fra Nestle funker ikke her...inneholder bare 7 % svisker, så damå de drikke mye. Her lages det sviskepurè...koker svisker uten sten i ca 15 min. Moser de med stavmikser/i food prosessor med litt av kokevannet. Gir henne noen skjeer blanda i grøten hver kveld. Kan og gi henne bare purèen så fort du har laga den. Men, husk...det blir myyyye avføring i starten. Ble det her i alle fall...hun hadde vært hard noen dager:o)
skimre Skrevet 8. juni 2006 #9 Skrevet 8. juni 2006 prøv med litt lactulose, fås på apoteket:) det har jeg fått anbefalt av HS i allefall. og lykke til altså, her har jeg ei snuppe på 3 mnd, som også sliter med hard mage, og det er ikke no morro nei! jeg prøver fortsatt med malt og har prøvd litt sviskesaft jeg da, men HS sier i allefall at om det ikke fungerer, så er det helt trygt å prøve lactulose, håper det ordner seg:)
-Lane- Skrevet 8. juni 2006 #10 Skrevet 8. juni 2006 Kjøp linfrøolje på helsekost og bland 1/2- 1 ts i grøten. Funker kjempefint. Ellers brukte jeg å lage hjemmelaga sviskesaft. Mye bedre effekt enn den du kjøper.
Gjest Skrevet 8. juni 2006 #11 Skrevet 8. juni 2006 poden min har også sliti med det problemet der.. jeg fikk beskjed på HS om å prøve med most pære, det funka bra.. har også i ettertid hørt at man kan gi kiwi.. Det elsker han i huset her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå