Gå til innhold

Har noen født med bekkenløsning?

Frk.Forvirret

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg hadde sterk bekkenløsning for seks år siden da jeg fødte. det gikk veldig bra,vet jo ikke hvor hard en fødsel er i utgangspunktet. jordmor på sykehuset vet hva slags stillinger som kan være gode når man er plaget av bekkenløsning. jeg lå på siden,men måtte over på ryggen fordi bebisen ikke kom ut.... rygge er vond å ligge på iallefall..

lykke til...

Jeg har hatt bekkenløsning i begge mine svangerskap, men denne andre gangen var det mye verre enn den første. Jeg gikk med krykker halve svangerskapet, og til fysioterapeut annenhver dag. Løsningen for meg ble å ligge i badekar/varmt vann noen timer på begynnelsen av fødselen, lene meg til en prekestol så lenge jeg klarte å stå og så ligge på siden når barnet skulle ut. Lå på ryggen sist, mye bedre på siden med en som støtter det øverste benet ditt. Lykke til!

Har hatt bekkenløsning i alle tre foregående svangerskap og også i dette (blir bare værre og værre for hver gang), og har hatt raske, greie, men intenst smertefulle fødsler som har vært over på ca 1 time fra børjan til slutt. Absolutt beste fødestilling for meg har vært å ligge på siden med litt hjelp til å holde øverste foten litt opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...