Gå til innhold

Hvordan få snuppa til å sove på kvelden? Våkner hele tiden jo...

Anbefalte innlegg

Hun sovner greit til kveldspuppen, men etter ca 30 min hyyyyyyler hun til. Får ikke roet henne uten puppen, om jeg bærer henne hyler hun, lar jeg henne ligge i sengen hyyyyyyler hun til hun blir nesten blå.

Hun er 7 mnd.

Våkner liksom m jevne mellomrom gjennom kvelden, og skal ha puppen. Tuller sånn frem til jeg legger meg, da legger jeg henne over til meg, for da er jeg SÅ sliten etter å ha løpt frem og tilbake hele kvelden.

Hva skal jeg gjøre? ?

Å bare la henne skrike til hun sovner er ikke et alternativ her.

Fortsetter under...

Tar ho smokk? Vi gir smokk og stryker på kinnet, tar henne ikke opp men trøster hver gang hun skriker.Det tok ca 2 uker å venne henne til dette, slitsomt, men nå funker det og hun sovner.

Har hun vært sånn hele tiden eller sov hun greit da hun var mindre?

Nekter smokk, og hvis jeg stryker henne på kinnet og sånn blir hun nesten bare mer urolig... hmmm raring!

Har som oftest alltid våknet en eller til nød to ganger etter at hun har sovnet for kvelden, men sovner igjen m engang... Aldri våknet så ofte som dette, og det begynner å bli slitsomt!!

Skulle ønske hun kunne lære seg og sovne selv, sånn at jeg bare kunne legge henne etter kveldsstellet.

Men jeg orker ikke skriking, sånn skikkelig skriking! Tror ikke det er bra for dem jeg....

Må vel finnes noen andre metoder!?!!

Jeg tror jeg ville ha prøvd å stå klar utenfor døra før det har gått en halv time så når hun blir urolig og holder på å våkne så er det bare å forte seg inn og enten ta henne opp og vugge henne eller andre ting som kan fungere for å få henne til å ikke våkne helt. Ville prøvd å unngått å gi pupp. Kanskje til og med prøvd å ikke gi pupp ved leggetid. Gi det litt tidligere og heller kose, vugge o.l. når hun er trøtt. Hun har vel kanskje vent seg til at pupp er noe hun trenger for å sove. Når du har tatt henne opp i ei ukes tid så kan man kanskje prøve å ikke ta henne opp, men bare holde på henne når hun ligger i sengen. Bare forslag altså, har ingen peiling på om det fungerer.

Rundt 7 mnd er det ofte separasjonsangst som gjør at de plutselig våkner ofte og skriker mye. Vet ikke om det er det som er tilfelle hos dere, men vi var gjennom en periode med det - gikk over etter ca 1 mnd.

Uansett, vår lille våkner fremdeles ganske ofte og leste i baby boken min om en metode som likner på det SusieQ sier:

Noter en ukes tid når den lille våkner, for å sjekke hva mønsteret er. Kom den lille så i forkjøpet ved å vekke gullet opp en halv time før, for så å følge fast sovne-inn-rituale. man kan så gradvis og systematisk forskyve tidspunktet man vekker de på, slik at søvnperioden blir gradvis lengre.

Da slipper man skrikemetoden (personlig fikser jeg heller ikke det) - skal prøve det selv snart, må bare venne henne til dagmamma og meg på jobb før vi begynner med flere rutineendringer.

Lykke til!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...