Gå til innhold

Er det farlig å la baby på 7mnd sove på magen??? Snur seg selv så fort jeg snur henne igjen. u/t

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er en økt risiko for krybbedød ved å sove på magen. Det gjelder også unger som snur seg selv. Risikoen for krybbedød er størst mellom 2 og 4 mnd alder, men det forekommer opp til over året også. Du kan gjøre ditt ved å sørge for at hun i hvert fall ikke har noen stor myk pute som dekker ansiktet når hun snur seg.

Spurte om det på HS og de svarte at man må la barnet sove slik det vil når det har lært seg å snu seg selv. Og det er jo egentlig logisk, for hvordan skal man kontrollere det? Da må man jo stå opp hele natten gjennom og snu dem på ryggen igjen...

Så sant ho er sterk i nakken (så ho kan løfte hovudet godt opp frå madrassen) + klarar å snu seg tilbake til ryggen sjølv, er det berre å la ho ligge på magen.

Annonse

Min son har sovit pa magen sen han foddes, klarade inte av att ligga pa rygg iom att han hade kolikk. Magen stracktes ut o han fick inte ro i kroppen,. Tyckte de var otackt i borjan.. pratade med helesyster o han sa att det var inget farligt. Lagger sig barnet sjalvmant sa klarar han sig.. Tipset hon gav mig var att inte ha ner pute o dyna.. utan en tunn filt.. sa var dte battre..

La babyen sove som den vil!Gutten min har også sovet på magen siden han ble født og det var ikke noen problem.I dag er han 11mnd og sover både på magen,rygg og på sidene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...