Gå til innhold

bleietyper for sengevætere

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har hørt at den er veldig tynn og at det ikke er forran og bak på den. Ut i fra det skulle jeg tro at den er veldig diskre, og at man nesten ikke vil merke at man har den på. Jeg har også hørt at den er uten mønster, som igjen gjør den veldig diskre.

Syntes foresten det er dumt av DryNites å ha begynt med barnslig mønster på nattbleiene sine. Det gjør at den feks syntes veldig godt under hvite truser, og truser generelt, samtidig som den gir litt av det baby-bleie preget, ettersom det er samma motivet som på baby-bleier. Jeg mener at en nøytral bleie som ikke syntes gjennom undertøyet, og som ikke fokuserer på at det er en bleie, er det aller beste. Før kunne guttungen tross alt vise seg i t-skjorte og bokser etter tann-pussen uten at den syntes, mens nå lyser det gule og blå motorsykkler fra ei bleie gjennom undertøyet hans på lang avstand. Av den grunn skal vi nå prøve den nye libero-bleien, for å se om den kan overta som den faste nattbleien.

Ja, vi har prøvd ut den nye Libero Comfort bleien. Var på Foreldre & barn messen i mai og på en stand der stod Libero og delte ut bleieprøver. Så vi fikk med et par av disse Comfort bleiene til uttesting. Dette er trusebleier, helt hvite uten figurer av noe slag. Som en sa, så er det vanskelig å vite hva som er foran og bak på den, men i følge Libero selv så skal den enden med en liten grønn strikk i livet på bleien væer bak. Dette vil etterhvert komme til å stå forklart på bleieposen fikk jeg fortalt av Libero i en mail nylig. Hos oss førte begge nettene med denne bleien til lekkasjer, så vi kan vel ikke si oss fornøyd med disse bleiene. Problemet er at bleien er laget for å være veldig diskre, noen den også er, som gjør at det er lite "fyll" i bleien i fronten og baken. For gutter hvor snurrebassen kan ha en tendens til å flytte litt på seg i løpet av natten, blir det etter vår erfaring litt for lite fyll i fronten på bleia. Den blir med andre ord litt for diskre, slik at dette går på bekostning av hva den egentlig er ment for å skulle gjøre. Men, for barn som ikke tisser veldig mye i løpet av natten, eller som kun skvetter litt en gang i blandt vil dette være et flott alternativ. Skjønt så nøytral at man kan ha den under en boxer å sprade rundt i denne uten at noen kan se at barnet går med bleie er den ikke......

Her i huset bruker vi Tena Slip på ungene. Vi har forsøkt en rekke bleiemerker, både bleier som må benyttes sammen med en truse, trusebleier, bleier med belte rundt magen, en rekke forskjellige engangsbleier. Personlig syns jeg at Abri form fra Abena er den beste bleien, både når det gjelde sikkerhet mot lekkasje og passform, men den er litt stiv. Men det er ungene som skal ha på seg bleiene, og de mener bestemt at Tena Slip er det beste alternativet fordi den er mykest. Som foreldre mener jeg det er vår oppgave å finne en så komfortabel bleie som mulig til ungene, og ved å henvende seg til et apotek vil man kunne få vareprøver som kan prøves ut.

Annonse

Jeg har 2 sengevætere i hus og et barn som fortsatt er for liten til å karakteriseres som sengevæter. Både min mann og jeg selv har også vært sengevætere, så i vår familie er det desverre tradisjon for å ha dette problemet. Sengevæting er meget arvelig så dere er heldig dersom kun 1 av 3 barn har dette problemet.

Hvordan er Libero Night Comfort i forhold til DryNites?? Så at noen mente den var for tynn med for lite fyll. Jeg syntes DryNites både lekker og kan ha litt lite fyll i fronten, og er ikke i nærheten av så tykk som feks TENA-bleiene. . Er Libero-bleien veldig mye værre, eller kan de sammenliknes? Noen som vet det? (Burde selvsagt rotet oss til å prøve den selv, men foreløpig har vi ikke fått tak i den)

Nå har vi prøvd Libero Night Comfort. Og i følge meg, kunne poden like gjerne sovet med G-streng. Det blir ikke noe våtere for det. Den største av bleiene tok til seg litt over 2 dl væske, og med tanke på at en tennårings-blære i følge fasiten er på 4,5 dl, og at man kan forvente at noe slikt kommer ut på ei natt, så er det for dårlig av libero. Den er med andre ord ikke noe å bruke til sengevæting.

Må forøvrig legge til at den visstnok var veldig god å gå i, sånn timen før leggetid hvis noen gjør det, og blir ikke i nærheten av så slapp i strikkene som DryNites. Den kan med andre ord brukes 2 netter på rad, (dersom man er tørr første natta), uten at den er noe dårligere å ha på. Vår erfaring er at DryNites ikke er brukanes 2 netter på rad, samma hvor tørr den er. Men som sagt: den lekker som ei sil.

Vi har prøvd den nye libero'en på 13-åringen vår, som grunnet skader er nødt til å bruke bleier på hel-tid for tiden. Han har ingen følelse i hva det vil si å måtte på do, og derfor renner det tiss ut konstant. vi syntes den fungerte utmerket på dagtid, grunnet at den har en såpass god pass-form at den er behaglig å bevege seg i. ettersom han tross alt ikke har noen store blæretømminger, men derimot bare små lekasjer i et kjør, (eller urinerer på samme måte som en ny-født baby kan man si), kan det jo hende at urinen rekker å fordele seg jevnere?? det er forøvrig ikke noe annet galt med gutten. er bare at han slo seg alvorlig i en klatreulykke for 3 år siden, og fikk ødelagt litt-av-hvert av nerver, muskler, scener og styr. Nå er han like aktiv som andre 13-åringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...