Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter å ha slitt med høye FSH verdier i mer enn et halvt år, er jeg innkalt til IVF avdelingen på Ullevål. Legen min ringte på mandag og fortalte at heller ikke de siste prøvene var særlig bra. FSH verdien var 34, og det lover ikke godt. Ettersom jeg kun er innkalt til samtale og ingen videre undersøkelser, regner jeg med at dommen er at de ikke kan gjøre noe. Det er trist, og jeg klarer ikke helt å tro at vi noengang kan klare å få barn på egen hånd (selv om akupunktøren min fortsatt er optimistisk på mine vegne).

Så har jeg tatt frem mappen om adopsjon igjen !

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5290318-p%C3%A5-fredag-faller-dommen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke helt hvilken konsekvens høye FSH verider har, men det hørtes dramatisk ut.

Tror nok hjertet ditt er mer enn stort nok for et adoptert barn.

Vi har en jente på 3, da føler jeg det blir feil å adoptere. men er ikke i tvil om at jeg v ille gjort det hvis vi ikke hadde fått henne.

Kanskje samtalen blir mer positiv enn du frykter ?

Hei Lisk,

Jeg hadde ogsa hoy FSH, tror den var paa 19. Jeg gikk paa utallige hormon kurer, med hoye doser til ingen nytte.

Jeg skiftet lege og han sa at FSH'en kan variere fra syklus til syklus, men han mente at vi hadde mindre en 5-10 % sjanse til aa faa det til med mine egg. Han foreslo eggdonor, og det gjorde vi. Jeg ville saa gjerne vaere gravid igjen. Naa vet jeg at det ikke er lov med eggdonor i Norge ( jeg bor i usa) men du kan jo sjekke med Finland. Jeg tror det er mange som benytter seg av det.

Jeg har en gutt paa 3 som vi var saa heldige aa faa med mitt egg, men denne gangen brukte vi eggdonor, saa han faar i hvertfall en soster.

Jeg fikk 8 embryoer paa frys, saa kanskje det blir en til paa oss. Hvis ikke saa donerer vi dem til noen som ikke har raad til aa betale for det paa egen haand. Her i usa blir ingenting dekket av forsikring, saa du maa ut med alt paa egen haand, tror vi brukte 140 000 kr denne gangen, men det er absolutt verd det. Vi venter ei tulle i slutten av juli.

Lykke til paa fredag.

Hei,

Eggdonor burde absolutt være et alternativ for deg. Det jobbes for at dette skal bli lovlig i Norge, men foreløpig må vi reise utenlands. De fleste reiser til Finland eller Spania. Jeg bruker selv en klinikk i Helsinki som heter Felicitas. Har ikke lykkes så langt men har fortsatt 5 egg på frys. Oddsen for å lykkes med eggdonor er ganske høy, så det er virkelig verdt et forsøk hvis du har store ønsker om å bære frem et barn selv som også har genene til mannen din.

Hvis du går inn på fub.no og forumet der, under forsøksklubben

"voksne verpehøners vagle" finner du mange som benytter seg av eggdonor. AVA klinikken i Finland er mye brukt, og IVI Klinikken i Spania. Ønsker deg lykke til på veien, enten det blir eggdonasjon eller

adopsjon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...