Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten synes det er godt med brødbiter med fruktpure på. Får man ikke kjøpt eplesyltetøy uten så mye tilsatt sukker? Kom til å tenke på det siden det er populært med frukt på skiva! Noen som har prøvd det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trur desverre det er ein del sukker i det meste av syltetøy, men det er jo ikkje akkurat vanskelig å stavmikse eit eple og smøre på skjeva. Det einaste er at det blir veldig brunt, men smaken er jo den same.

Sikkert friskt og godt med frukt på skjeva, eg huskar eg likte veldig godt å ha eplebitar dyppa i syltetøy på skjeva då eg var mindre...

Skrevet

Kan du ikke bare bruke fruktpure da?

Skrevet

JA det er ok. Kjøp lett eplesyltetøy. Mat skal være godt og trivelig og har det litt sukker i seg gjør det ingenting fordi barnet ditt vokser og utvikler seg. Det er 20 g sukker pr 100 g lett syltetøy. 100 g er ca 10 store fulle tskjeer. Du bruker en teskje på en liten brødskive. Hvor mye sukker blir det da pr brødskive?? Ikke mye, nei..Og til alle som er så redd for litt sukker i et naturlig kosthold: Om ungen din plutselig ikke vil spise tipper jeg du glemmer alle dine prinsipper raskere enn du klarer å stave nugatti:-)

Skrevet

Har ikke prøvd, men hvorfor ikke? Det er jo mildere på smak enn annet syltetøy, og småttiser elsker jo eple

Skrevet

Tror jeg kjøper et glass jeg! Selvfølgelig kan vi jo bruke fruktpure som vi gjør, men det er jo lettvindt å ha et større glass med syltetøy stående i kjøleskapet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...