Gå til innhold

bruke tid på vektreduskjon under prøvingen?

Anbefalte innlegg

Jeg har et litt tåpelig dilemma....

Jeg er ikke overvektig i det hele tatt, men har noen få kilo for mye som ligger akkurat på magen. Selv om jeg er ganske vanlig fra topp til tå, ser jeg ut som jeg er minst 6 mnd på vei pga akkuratt magen...

Sukk....., jeg har litt lyst til å virkelig gå inn for å minske den og få flat(ere) mage. Men samtidig så prøver jeg jo å bli gravid, og akkuratt nå føles det litt "håpløst" å bruke mye energi på det, og så skal magen bli stor igjen....

Sikkert en teit tanke, men så lenge jeg er "prøver" så får jeg meg liksom ikke skikkelig i gang med magetreningen...

Jeg kan vel ikke være den eneste som ikke klarer å kombinere prøvingen og ønsket om en penere kropp? Eller?

Hilsen shallow me....

Fortsetter under...

Det er ikke bra å rå-slanke seg når en prøver å bli gravid, for da kan du miste EL og mensen... Men å leve sundt, trene regelmessig og ta sit-ups har kroppen bare godt av!

Tenk om du blir gravid - og så etter 9 mnd. med stadig større mage plutselig skønner at du ser feit ut, da er det enda værre å gjøre noe med det.

Jeg begynte faktisk å trene (igjen... prøvde tidligere, men "datt av lasset" etter en stund) nå som vi har bestemt oss for å prøve. Ikke sånn kjempemye, men for å komme i bedre form og sånt.

Fikk ei datter for 2,5 år siden. Vekta er vel nesten tilbake ved normalen, men magen/kroppen er ikke helt som den kunne vært. Så jeg fant ut at det kanskje var bedre å jobbe litt med det nå, før jeg blir gravid igjen, enn å vente til etter to svangerskap før jeg får tatt fatt. Det var i allefall min teori.

Synes jeg har vært flink til nå. Er med på litt "hopp og sprett" i sal og har litt egentrening. Men jeg må jo innrømme at det gikk fint i begynnelsen sist jeg begynte å trene også, men så dabbet motivasjonen etterhvert.

Tiden vil vise

Jeg kombinerer prøving med litt slanking. Er ikke veldig overvektig, men ønsker å ta av 5 kilo eller noe. Jeg går mer inn for varig endring av kosthold. Har begynt å bare spise grovt brød, spiser lite men ofte, ca. hver 3. time. F.eks. 2 skiver med skinke og agurk til frokost kl.7. Kl.10 har jeg en lett youghurt. Kl.12 spiser jeg lunsj, 2 skiver med pålegg. Kl.16 har jeg middag. Og kl.19-20 har jeg kveldsmat, 1 skive med pålegg, eller 2 knekkebrød eller litt middagsrester.

Har kuttet ut chips og sjokolade. Men spiser en liten bit sjokolade av og til :) Viktig å ikke være FOR streng med seg selv.

Så trener jeg aerobic 1 gang i uken, og går tur et par dager.

Dette er mitt "program", kiloene går veldig sakte nedover, men det går i alle fall riktig vei :)

TA SIT UPS COME ON!!!!!!!!!!!!!!! work out !

SÅ LENGE DU IKKE SULTER DEG og får i deg rette dosen av vitaminer og mineraler i kosten din, så kan ingenting skade.

at du prøver å bli gravid er ingen grunn t å sitte å bli lat og feit!!!!

og når du er blitt gravid er d heller ingen grunn t å bli feit.

man kan trene og spise SUNDT!!!!!! selv om man er gravid.

uansett hvor lite mat du får ideg tar babyen maten først uansett,!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...