Gå til innhold

SYKEPLEIERE

4skatter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

På min arbeidsplass har det fungert slik at man har blitt flyttet fra natt til dag eller kveldsvakter, uten at lønna har blitt endret. Men det skal man endre på fra nå, slik at man vil tape på det, mister natttillegget.

Eventuelt kan man jo gå kveldsvakter så taper man jo ikke så mye.

Du må nesten spørre leder hvordan man gjør det på din arbeidsplass.

Lykke til.

Annonse

hei,

jeg er ogsaa sykepleier og bor i usa

og ting er saa annerledes her enn hjemme at det er skremmende.

her saa jobber jeg 12 timers skift, fra 7 om morgenen til 7 om kvelden, og jeg jobber bare dag skift for det er det jeg er ansatt til, andre sykepleiere jobber fra 7 om kvelden til 7 om morgene, og gjor bare det.

saa vi har ikke noen turnus i det hele tatt, noe jeg savner litt, men paa en annen maate er det jo lett aa planlegge naar man vet hvilke vakter man har.

men her er det ikke noe snakk om tilrettelegging av arbeidsplassen, om man ikke kan utfoere det arbeidet man er ansatt til saa maa man enten bli sykemeldt eller slutte i jobben.

Og et annet stort sjokk er barselspermisjonen som er 6 uker lang.....jepp 6 uker det er alt, og ikke er den betalt heller.

Naa kan man soke om 12 ukers permisjon og som regel faar man det innvilga, men det er ogsaa uten betaling, men man har i hvertfall sikkerheten at jobben er sikra til man kommer tilbake.

Ikke det at man trenger det som sykepleier, det er jo et stort behov for sykepleiere her ogsaa.

jeg er 37 uker paa vei og jobber fremdeles, og det gaar ganske saa bra. men jeg kjenner det godt etter 12 timer paa jobb. men jobber heldigvis ikke hver dag.

Men naa er det ikke lenge til lille prinsessa kommer ut, og da skal jeg slutte i jobben for aa vaere hjemme i minst ett aar. det var det jeg gjorde naar vi fikk foerste mann.

vel, ville bare fortelle litt om hvordan det var her, for det er saa mange i norge som klager og syter over alt, men som kanskje ikke vet hvor godt vi har det i norge. selv om ikke alt er perfekt.

Hei! Takk for svar, jeg fikk min første gutt i Sør Amerika, og da mistet jeg jobben min som helsesøster, pga graviditet. De trengte ikke gravide sykepleiere! Etter rettsak fikk jeg jobben tilbake, men du kan tro det var en påkjenning med rettsak under graviditeten, som varte i over 4 måneder, der jeg ikke hadde noen form for lønn... Og barselpermisjonen varte i to måneder, det var veldig kort tid. Så jeg klager ikke nå som jeg er tilbake i Norge. Så jeg kan nesten si at jeg vet hva du snakker om!! Det er lettere å være sykepleier i Norge! Jeg jobbet også 13-14 timers skift!

Norge er bra for gravide og Barselpermisjon...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...