Gå til innhold

Er babyen min unormalt stor???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på 3 mnd kontroll i dag, og han veier 8310. Var 65 cm lang og 42,9 rundt hodet.

Når han var født var han 4100 og 51 lang, og 36 rundt hodet.

HS lurte på om ikke jeg kunne prøve å amme litt sjeldnere, men jeg ammer som regle ikke mer enn 6 kanskje 7 ganger i døgnet og han sover hele natten igjennom..

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for det første så er han litt stor ja, snuppa mi på 11 mndr er 7560g og 70,5 cm...men...hun er lita da og har bare fått mme...babyer som kun får mm er ikke for store uansett...hadde gitt han mat når han ville ha det jeg...med goood samvittighet...klem

Skrevet

Ja, han er litt stor. Guten vår var ganske stor han og, 7140g/65cm ved 3 mnd, men det var no aldri snakk om å amme han sjeldnare...!

Så lenge babyen berre får morsmelk blir han ikkje overvektig, det er berre dersom ein gir erstatning ein må tenke litt på akkurat det. Vektkurven flatar ut etter kvart, ved 8 mnd vog guten vår 8950g, og er omtrent nede på gjennomsnittet. Når babyen blir meir aktiv (ofte rundt 5-6 mnd) vil han ikkje legge på seg like fort.

Eg ville ikkje gitt ein så liten baby mindre enn 6 måltid på ein dag, med mindre han sjølv bestemmer at han ikkje vil ha. På den tida åt guten vår kvar tredje time (minst!), så han fekk minimum 8 måltid i døgnet.

Fortsett som du held på no du. Vekta går seg til etter kvart, og det er veldig godt å vite at han har noko "å gå på" den dagen han blir sjuk og nektar å ete på ei veke...

Skrevet

Dette synes jeg ikke du skal tenke på. Gi gutten mat når han er sulten.

Min gutt var også stor, men da han begynte å krabbe så jevnet det seg ut.

Rundt ettårsalderen var han en av de minste på barselgruppa, og er en slank gutt i dag. (3 år)

Skrevet

gutten vår var 7290 g ved 3 mnd kontroll, 43 cm rundt hodet og 65 cm lang. Nå er han 4 mnd og veier 8 kg.. han var 4600 g ved fødsel.

gutten din og min er store, men ikke for store, de er aldri for store de går på mm. amm når han er sulten du.. min har jeg begynt å gi grøt jeg, han krever mer mat fordi han har en stor kropp å mette. Ikke bry deg..vi er så glade i de runde gode gullene våre:)

min hs syns gutten min er flott, sikkert din hs som er litt firkantet, hun hører vi ikke på:) thihi

Skrevet

Jenta vår var 7810 g og 66 cm lang ved siste kontroll (4 dager før hun var 4 mndr) og det var 3 mndrs kontrollen vi var på da (dem er så treige med kontrollene her) litt stor kansje, men så lenge babyen din har det bra og er frisk så ville ikke jeg tenkt noe over det...

Skrevet

Oj. Han var stor ja.

Jenta mi er 7800 og 9 mnd.

Skrevet

Ingen grunn til bekymring. Da minsten var 2 1/2 mnd var han 8360 gr, 65,5 cm og 43,1 rundt hodet. Helsesøster synes bare det er flott å se en så flott og aktiv unge som har vokst seg så stor på bare morsmelk.

Skrevet

4 mnd:

"Jenter veier gjennomsnittlig 6.4 kilo, og er 63 cm lange.

Gjennomsnittsguttene runder 7 kilo denne måneden, og er 65 cm lange.

* Vi gjengir gjennomsnittsvekt og -lengde. Normalverdiene for jenter er vekt mellom 5.2 og 8.0 kilo, og lengde mellom 59 og 67 cm. Guttenes normalverdier er 5.8 til 8.8 kilo, og 60 til 69 cm."

Teksten er kopiert og hentet fra Babyverden.no.

Skrevet

Skjønner aldri poenget med alle som spør HER om barna er for store eller små?!?! Ingen her som kan avgjøre det!

Ville hørt på helsesøster som du alt har fått svar fra!!!

Gutten din er sikkert super fin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...